• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forbedret aerodynamikk på 737NG

Someone

Moderator
Medlem
Forbedret aerodynamikk på 737NG

Aero Design Labs har kommet med en ombyggingspakke for 737NG,med et mål om å redusere drivstofforbruket på 737-700 med 1,5%. Planen er også å få til dette på -800/-900

Det er både endringer i wing-to-body fairing og forlengede flap track fairings (på godt norsk...) som bidrar til dette


https://aviationweek.com/aerospace/...esign-labs-launches-boeing-737ng-drag-cut-kit

Aero Design Labs Launches Boeing 737NG Drag Cut Kit

737drag-1_adl_promo.jpg
 
Re: Forbedret aerodynamikk på 737NG

Deksel eller kåpe er kanskje den norske oversettelsen av fairing? De aktuelle delene er uten lakk på bildet over. Ikke lett å se forskjellen i forhold til de tradisjonelle komponentene...
 
Last edited:
Back
Top