VG.NO
Årsaken til kaoset var at flyet til Paris fikk tekniske problemer og ikke kunne lette.
Originally posted by OJB
Kanskje på tide at passasjerene begynner å lese billett betingelsene for de billettene de har kjøpt?
Kanskje på tide at Anne Grethe Ellingsen kommenterer virkelighetens verden for en del billett typer?
Problemer har både DY , SK og andre fra tid til annen ,men jeg synes det må bli slutt på denne sytingen i media før man har sjekket hva man i realiteten har kjøpt.
Her må jo journalistene drive mer undersøkende journalistikk før de lager sensasjonsoppslag.
Hvor mange agurker ønsker folk idag?
Originally posted by OJB
Kanskje på tide at passasjerene begynner å lese billett betingelsene for de billettene de har kjøpt?
Originally posted by EB
Jeg tror media faktisk er en viktig kanal for å få frem at ikke alt er inkludert i alle typer billetter...
Folk tror de har krav på full kompensasjon/erstatning etter å ha betalt et par hundrelapper for en flybillett
Originally posted by OJB
Kanskje på tide at Anne Grethe Ellingsen kommenterer virkelighetens verden for en del billett typer?
Problemer har både DY , SK og andre fra tid til annen ,men jeg synes det må bli slutt på denne sytingen i media før man har sjekket hva man i realiteten har kjøpt.
Her må jo journalistene drive mer undersøkende journalistikk før de lager sensasjonsoppslag.
Hvor mange agurker ønsker folk idag?
Innstillinger av flyavganger
Havner du i en situasjon hvor flyet blir innstilt har du gode rettigheter. Du kan kreve å annullere billettavtalen (gjelder ikke bare fleksible billetter), eller be om omruting. Man kan selv velge om man ønsker omruting snarest mulig eller på et selvvalgt tidspunkt senere tidspunkt. Man har dessuten krav på mat, drikke og tilgang på telefon eller e-post mens man venter. Skulle man være nødt å vente til neste dag kan man dessuten kreve av innkvartering på hotell og transport til hotellet dekkes av flyselskapet.
Man har krav på erstatning etter samme satser som ved overbooking.
250 euro for alle flygninger på opptil 1500 km
400 euro for alle flygninger innenfor EØS på mer enn 1500 km og alle andre flygninger på mellom 1500 og 3500 km
600 euro for alle andre flygninger
Også her kan flyselskapet halvere erstatningssummen hvis man kommer til målet innenfor en akseptabel tidsramme.
2 timer ved flygninger på opptil 1500 km
3 timer ved flygninger innenfor EØS på mer enn 1500 km og alle andre flygninger på mellom 1500 og 3500 km
4 timer ved andre flygninger
Man bør være klar over at rett til erstatning ved innstilte flyavganger faller bort hvis flyselskapet kan informere deg om innstillingen i god tid før avreise.
tidligere enn 14 dager før avreise
mellom 7 og 14 dager før avreise forutsatt at du blir tilbudt en omruting som innebærer at du kan reise høyst 2 timer før planlagt avgangstid og ankomme til bestemmelsesstedet senest 4 timer etter planlagt ankomsttid
mindre enn 7 dager før avreise forutsatt at du blir tilbudt en omruting som innebærer at du kan reise høyst 1 timer før planlagt avgangstid og ankomme til bestemmelsesstedet senest 2 timer etter planlagt ankomsttid
Originally posted by EB
Jeg tror media faktisk er en viktig kanal for å få frem at ikke alt er inkludert i alle typer billetter...
Originally posted by Trash2000
Hadde SAS, DY og andre fulgt regelverket til punkt og prikke, ville sakene vært langt færre. Hva skulle folk da klage på?
Originally posted by JetBlue
Originally posted by Trash2000
Hadde SAS, DY og andre fulgt regelverket til punkt og prikke, ville sakene vært langt færre. Hva skulle folk da klage på?
Du bør se nærmere på praksisen hos f. eks Ryanair og EasyJet, der skal jeg love deg du bir overlatt til deg selv.
Originally posted by FBU
Passasjerene har her rett på "care". Økonomisk erstattning absolutt ikke!
Originally posted by jb1
Originally posted by FBU
Passasjerene har her rett på "care". Økonomisk erstattning absolutt ikke!
Der tror jeg du tar feil. Blir en flyvning innstilt, har man krav på økonomisk kompensasjon etter samme satser som for overbooking.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.