For tungt for Chios-take off

En merkelig historie dette. Hvorfor de-fuelet de ikke? Måtte de virkelig fly for å bruke opp drivstoff? Det høres virkelig rart ut.
Hvorfor har ikke flyverne reagert tidligere? Hvorfor har ingen på CLC reagert?
Her har det sviktet i mange ledd ser det ut som.

Originally posted by Someone

Originally posted by zico77

Det kunne sjå ut som Sterling gav blaffen i å brenne fuel på ein take-off frå Greske Samos då eg observerte take-offen. Kort rullebane, og take-off starta heilt i enden av rullebanen, og det var liksom så det ikkje skulle klare å løfte seg opp......

OY_SEC_IMG_4921_200.jpg
OY_SEC_IMG_4925_200.jpg
OY_SEC_IMG_4930_200.jpg

Man det kan vel også være at NB kapteinen ønsker å bruke mest mulig rullebane slik at hastigheten ble høyere ved take-off?

med den rullebanehelninga der så var det nok en rullende take-off ;)

Hele greia hoeres underlig ut. Det maa da ha vaert aapenbart tidlig at de ville ryke paa take-off vektene. Noe annet vil forbause meg. Det logiske ville vaert aa legge inn en fuelstop i Thessaloniki med en gang. Det vet jeg har vaert gjort mange ganger foer.

Det som er sikkert er at noen ikke har gjort jobben sin skikkelig ....

Originally posted by imm

En merkelig historie dette. Hvorfor de-fuelet de ikke? Måtte de virkelig fly for å bruke opp drivstoff? Det høres virkelig rart ut.
Hvorfor har ikke flyverne reagert tidligere? Hvorfor har ingen på CLC reagert?
Her har det sviktet i mange ledd ser det ut som.

Ifølge min kollega sa de at det ikke var aktuelt å de-fule fordi det ville ta for lang tid.

Originally posted by LN-MOW
.

Det er ikke alltid man gjør jobben skikkelig i SAS... Da vi skulle fly til SMI tidligere i sommer ble vi nesten 2 timer forsinket på grunn av at SAS hadde glemt ut at man måtte ta en C-sjekk på flyet. -Det er pinlig, vi beklager, dette skal ikke skje osv., sa kapteinen..

Originally posted by WestAir

Originally posted by LN-MOW
.

Det er ikke alltid man gjør jobben skikkelig i SAS... Da vi skulle fly til SMI tidligere i sommer ble vi nesten 2 timer forsinket på grunn av at SAS hadde glemt ut at man måtte ta en C-sjekk på flyet. -Det er pinlig, vi beklager, dette skal ikke skje osv., sa kapteinen..

De tok vel C sjekk i lunchen da ?

Tror ikke han mente det flyet dere satt ombord i...., men at flåteplanleging hadde hikket litt....

Originally posted by P.A. VIKING

Tror ikke han mente det flyet dere satt ombord i...., men at flåteplanleging hadde hikket litt....

Ok. jeg vet ikke. De foretok i hvert fall en teknisk kontroll av flyet som tok lang tid. Kan hende han bare diktet opp noe siden de færreste hører etter hva kapteinen sier. :wink

http://www.hcaa-eleng.gr/skiathdat.htm

Her opererer de A321.

En rwy som er halvparten av Torp.

Vi som pax får vel gå utifra at de kan stoppe dersom det er en abortert avgang. ??

Back