For mye flyfyll

Nytt medlem i bunken: Dumme, overdrevne forslag som det ikke blir noe av.


....men at KRF og avholdsbevegelsen støtter det kom vel ikke som noen bombe.:baeh
 
Originally posted by Someone

Nytt medlem i bunken: Dumme, overdrevne forslag som det ikke blir noe av.

Da er det jo ikke farlig... Bunken over overdrevne sikkerhetstiltak som ER innført er jo langt større...
^_^
 
Rødt kort

Charterselskapet Mytravel Airways deler ut røde og gule kort til de som lager bråk ombord på flyene.

Et rødt kort betyr utvisning. Da får ikke passasjeren fly hjem på returbilletten.

Hvor har de dette i fra ???? Noen som kjenner til disse bestemmelsene til Mytravel og vet du om dette noen gang er blitt utført ??

Neste god for 1.april spøk.

Jan
 
KrF-mannen: Jeg ser ingen annen mulighet enn å innføre et forbud mot alkoholservering i fly.
--
En mann med svært innsnevret synsfelt. Og det er 29. juli, ikke 1. april. :viking
 
Originally posted by AirbusTero

KrF-mannen: Jeg ser ingen annen mulighet enn å innføre et forbud mot alkoholservering i fly.
--
En mann med svært innsnevret synsfelt. Og det er 29. juli, ikke 1. april. :viking


Trorlig blind, døv og hjernedød etter min mening, men det er greit at flatfyll kan straffes på en måte, men ikke straffe ALLE med null servering !

Jeg skjønner at alle som reiser charter til syden med barn, synes at de av ungdommene som tarn fullt ut fra 1.time ombord og har det litt mere morro, men det kan begrenses litt, det vil være helt dumt at de skal drikke seg morro på flyplassen før avgang - det blir verrre, er min mening !

Jan
 
Og hverken SASNorge eller WF er for ett slik forslag mens DY er avventene (betyr det at salget av alkohol ombord hos DY er dårlig?)

Vi har ti millioner passasjerer hvert år, og bare rundt ti saker i året hvor det er bråk i forbindelse med fyll. Derfor opplever vi ikke at det er behov for et alkoholforbud, sier informasjonssjef i SAS Norge, Kenneth Vikse, til VG.

- Vi er ikke for alkoholforbud. Det er ikke noe problem med bråk grunnet alkohol på våre turer. Vi har mange jobbrelaterte reiser, og de reisende bør få lov til å ta seg en øl, mener Richard Kongsteien, informasjonsdirektør i Widerøe.

- Vi er ikke for alkoholforbud. Det er ikke noe problem med bråk grunnet alkohol på våre turer. Vi har mange jobbrelaterte reiser, og de reisende bør få lov til å ta seg en øl, mener Richard Kongsteien, informasjonsdirektør i Widerøe.


Imotsetning til KRF og avholdbevelgelsen så har tydeligvis SAS og WF ett sundt og fornuftig forhold til alkohol
 
Dette kan en jo sammenligne litt med livet ute på byen i helgene. Langt de fleste er ute for å kose seg sammen med venner og kjente med øl og vin, mens noen få klarer å ødelegge med rebelsk fylleoppførsel. Skal man nekte alle servering av den grunn?

En flytur skal være en koselig start og avslutning på reisen både for forretningsreisende og fritidsreisende. Sikkerhetstiltak og stadig nytt regelverk er i ferd med å ødelegge hele kosen:cry:
 
Originally posted by MD11
Dette kan en jo sammenligne litt med livet ute på byen i helgene. Langt de fleste er ute for å kose seg sammen med venner og kjente med øl og vin, mens noen få klarer å ødelegge med rebelsk fylleoppførsel. Skal man nekte alle servering av den grunn?cry:

Hvis man er kristenpsykopat så blir svaret ja!:cry:
 
Med alkoholprisene ombord, begrenser det seg selv i stor grad...
all respekt til ThaiAir og fri bar på economy class! :musikk
 
Originally posted by ATC-flyradar

Rødt kort

Charterselskapet Mytravel Airways deler ut røde og gule kort til de som lager bråk ombord på flyene.

Et rødt kort betyr utvisning. Da får ikke passasjeren fly hjem på returbilletten.

Hvor har de dette i fra ???? Noen som kjenner til disse bestemmelsene til Mytravel og vet du om dette noen gang er blitt utført ??

Neste god for 1.april spøk.

Jan


Dette er ikke noen april-spøk nei, en slik praksis (og lignende metoder) blir brukt
av mange flyselskap. Er også flere operatører på OSL som har slik praksis, vi hadde også "tre steg" på selskapet jeg tidl. arbeidet på. Den første var altså en formell tilsnakkelse, og det siste steget innebar politianmeldelse evt. henting av politi på flyplassen osv.
 
For å se litt nyansert på det. Så lenge det er fri alkoholservering er det dessverre alt for mange nordmenn som ikke klarer å styre seg. Selv om de ikke blir krakilske og havner i VG pga ekstra mellomlanding er det en del som får høyere promille enn nødvendig (også kjent som "litt på snurr") og kan bli ubehagelige for medpassasjerer. Det er også enkelte som, på tross av at de må betale, ikke vil styre seg ombord på f.eks. charterfly, og da har du det gående. Og på charterfly er det som regel også mange barn til stede.

Jeg er enig i at forslaget i og for seg er i overkant drastisk, men jeg er ikke uenig i at man på en eller annen måte bør forsøke å redusere tilgangen. Hva med å kutte brennevin helt ut, og kun la det være vil og øl man får servere? Uten at jeg kan si noe sikkert vil jeg tippe på at brennevinserveringen står for mye av problemet.

Personlig spiller det i grunnen ingen rolle om det er alkoholservering eller ikke, ettersom alkohol ombord i fly av en eller annen grunn byr meg imot. Cola, vann og kaffe gjør i grunnen jobben for mitt vedkomne - alkohol nytes på bakken. ;)
 
Blir helt feil at en liten promille av de som reiser skal ødelegge for de 99% som ikke drikker seg fulle og lager bråk.
Heller nekte berusede personer adgang til å fly, og forby konsum av medbrakt. Og kanskje stoppe serveringen FØR de blir sørpe fulle? :lightbulb
 
Originally posted by OEH
Blir helt feil at en liten promille av de som reiser skal ødelegge for de 99% som ikke drikker seg fulle og lager bråk.
Heller nekte berusede personer adgang til å fly, og forby konsum av medbrakt. Og kanskje stoppe serveringen FØR de blir sørpe fulle? :lightbulb

Ja, men sånn er tankegangen her på berget, én for alle - alle for én? Vi tar da ikke førerkortet fra samtlige som passerer fordi én blir tatt i promillekontroll?

Forøvrig anser jeg problemet for noe overdramatisert, antall tilfeller er mikroskopisk ift. det totale antallet flighter.
 
Ja det er helt klart "flertallet" som evt. får lide for dette, og forslag om å innføre en slags promillekontroll før boarding - høres bare sinnsyk ut. Det er åpentbart folk som foreslår dette, som ikke har peiling på hvordan ting hadde tatt seg ut i praksis. Noe mer rigid eller innviklet system enn det som finnes i dag (at innsjekkingspersonalet samt personalet v/ gate luker ut de som åpenbart ikke er edru) vil neppe la seg gjennomføre i praksis, selv om noen få sikkert kunne fått et "kick" av at alle pax skal blåse i alkometer i det de går ombord i flyet...

Ellers er det et like stort problem mh.t. flyfyll, at mange bøtter nedpå med svært mange drinker FØR de går ombord på flyene. Jeg har selv (både som pax og crew) vært vitne til at personer (av ulike årsaker; kan være alt fra litt redsel for å fly, samt "sovemedisin") at man bøtter nedpå en halvflaske med cognac eller lignende på avreiseflyplassen (som regel før de skal hjem). Da hjelper det ikke om de blir nektet servering ombord, siden skaden allerede har skjedd.

Har vært med på at folk har spydd ned hele setet, sidepassasjerene og vinduer/vegger der de har sittet.. drømmejobb ja... :drunk:
 
Originally posted by Someone
Og hverken SASNorge eller WF er for ett slik forslag mens DY er avventene (betyr det at salget av alkohol ombord hos DY er dårlig?)

Tror heller DY vil avvente hvordan stemningen er blandt folket før du gjør seg opp en mening.

Uten å ha noe fakta for å underbygge teorien så tror jeg at det fleste tilfeller av flybråkk skyldes folk som har drukket litt for mye allerede før ombordstigning. Å kutte servering ombord tror derfor ikke vil ha en nevneverdig effekt.
I mine 8 år på OSL så har jeg vel sendt ut noen hundretusen passasjerer, ikke en eneste av disse har vært anledningen til mellomlandinger men en håndfull har jeg nektet ombordstigning. Problemer med flyfyll stoppes i gaten og ikke ombord i flyet tror nå jeg.

Hilsen,
Laurenz
 
Undres når den første tørr innrømme at forbudet mot alkohol bør komme fordi passasjeren kanskje har en billett betalt av arbeidsgiveren...
 
Back
Top