För billig biljett, kastades av

Re: För billig biljett, kastades av

Tja... Norwegian overbooker ikke f.eks. uten at det ser ut til å slå ut på prisen noe særlig.

Nå skal jeg ikke si noe om Noshow tallene til DY da jeg ikke vet noe om de, men vil ANTA at det er færre som ikke møter til en avgang med DY enn med f.eks SK, dermed blir det jo til tider at man må overbooke for å prøve å fylle opp flyet ordentlig.
Nå skal det sies at alle "overbookinger" av fly ikke er av direkte overbooking, det er heller fåtallet som kommer av denne grunnen. De avgangen som blir direkte overbooket er de avgangenen som man vet det er noshow på utifra statistikkene.
Har sett en LH avgang til HKG som var overbooket med 75, likevel kom det med 25 ID pax og de gikk med rundt 30 ledige seter.

Norwegian har heller ikke fordeler for gode kunder slik SAS har, som garanterer plass for EBG-kunder. Connection-pax utgjør også et ekstra "problemområde" som er større hos SK enn DY.

Tja... Norwegian overbooker ikke f.eks. uten at det ser ut til å slå ut på prisen noe særlig.

Kanskje SAS burde slutte å overbooke, så kan de senke prisene?
Eller er det best å sammenligne bananer med bananer?

Det som slår meg er at det tydeligvis er det færreste som virkelig har lest hva slags "kontrakt" det er de inngår med selskapet når de kjøper en billett...

Det som slår meg er at det tydeligvis er det færreste som virkelig har lest hva slags "kontrakt" det er de inngår med selskapet når de kjøper en billett...
Der har du helt rett.
Det er kun PROMILLER av de som kjøper billett på wideroe.no i alle fall som velger å klikke på linkene for generelle befordringsbestemmelser.
Vi har eksakt antall på hvor mange dette er, og satt opp mot hvor mange som bestiller er vi altså under 1%. Linken ligger tilgjengelig både i bookingdialog og i kvittering, en fortsatt like få .. så de aller fleste er nok dessverre ganske uvitende om hva som egentlig gjelder.

Ut av AMS er jo alltid KLM overbooket, ofte mye - fordi statistikken jo viser at det ofte er forsinkete fly inn etc. På OSL løser vi nesten alt av sånne problemer med vol-offs, som på innsjekk f.eks. spørres om de kan tenke seg å reise litt senere, ofte mer direkte også. (OSL-AMS-CDG er jo en fantastisk flott routing og gjøre om til OSL-CDG, spesielt hvis utgangspunktet er KL1146, og du så reiser en halvtime senere ut av OSL med AF2375)...

Jeg antar at "Jenny" var sjekket inn på standby. Personlig sier jeg i slike tilfeller bare at "du vil få sete ved utgangen". (Og btw, innsjekksagentene kan se hva du har betalt hos KLM ;) (EDIT: Men mulige vol-offs etc sørger billettkontoret for å plukke ut )

Der har du helt rett.
Det er kun PROMILLER av de som kjøper billett på wideroe.no i alle fall som velger å klikke på linkene for generelle befordringsbestemmelser.
Vi har eksakt antall på hvor mange dette er, og satt opp mot hvor mange som bestiller er vi altså under 1%. Linken ligger tilgjengelig både i bookingdialog og i kvittering, en fortsatt like få .. så de aller fleste er nok dessverre ganske uvitende om hva som egentlig gjelder.

I forbindelse med overvekt pleier jeg å nevne denne fine teksten de har haket av for å ha lest...

Trikset med direkte routing har jeg vært med på, fikk den gang 150USD eller noe sånn av SK for å droppe CPH-stopp og kom frem en halv time tidligere enn planlagt! Ja, ja, det var service det!

Trikset med direkte routing har jeg vært med på, fikk den gang 150USD eller noe sånn av SK for å droppe CPH-stopp og kom frem en halv time tidligere enn planlagt! Ja, ja, det var service det!

Det samme har jeg.
Bytta MCO-CLE-EWR-OSL mot MCO-EWR-OSL + 400USD og litt lengre tid i PC på EWR med CO, OSL-CPH-ORD-DTW med SAS mot OSL-FRA-DTW med LH + 200USD og tidligere ankomst pluss et par andre tilfeller der jeg har fått oppgradering mot å bli re-routet. Vinn-vinn situasjon;)

Mens jeg stakkar har meldt emg flere ganger i det siste til å ta i VDB-penger, men får jeg det? Nei, de sier jeg har feil farge på plasten og må være med hele tiden. Ring BT med en gang!

-A

Bare be dem fjerne bonuskort nr, "Sorry, jeg har meldt meg ut..." som en liten hvit løgn ;)

Back