Foppall på TV i Røyken

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Foppall på TV i Røyken'

Originally posted by Fly high

Det er vel forskjell på hvordan "mediene" og "tabloidmediene" har dekket denne konflikten? F.eks. synes jeg at jeg i langt større grad har hørt fagforeningsfolk enn Flesland uttale seg til TV/radio i denne konflikten.

Etter hvert har mediene presentert et noe mer nyansert bilde, men da det hele startet var det en nokså ensidig negativ holdning fra medienes mot flygelederne, uten at mediene så ut til å bry seg om hva som kunne være årsaken til problemene. Men det er bare slik jeg ser det.

Hadde virkelig fagforeningene overlatt relevant materiale til journalister? Og hvordan vet man hva som er relevant materiale? Det kan jo være håndplukket av fagforeningene for å styre mediedekningen?

Fagforeningene og de ansatte ønsker mer enn noe annet at sannheten skal frem, ikke bare fagforeningenes subjektive oppfatning av sannheten. De har for eksempel sagt at det er greit at Røyken legges ned dersom det kan dokumenteres på skikkelig vis at det er det beste. Så langt har ledelsen systematisk vridd seg unna eller kommet med halvsannheter eller direkte løgn. Det er det som gjør det så vanskelig å godta deres beslutninger.

Jeg vet strengt tatt ikke hvor mye fagforeningene hadde gitt fra seg av informasjon, men Avinor lekker som en sil. For eksempel er interne dokumenter om oppsigelsessaken i Bodø scannet og lagt ut på nettet. Linker finnes på Veggavisen.

Det jeg mener å si, er at det ikke er lett å sette seg inn i en såpass kompleks problemstilling uten videre, og i alle fall ikke uten en viss åpenhet fra minst én av partene som er involvert.

Helt enig, men det virker på meg ikke som om mediene engang har prøvd å sette seg inn i det.

Back