FlyViking - statustråd

Status
Not open for further replies.
Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

LN-FVA står fortsatt i Kiruna iflg FR24. Ikke satt opp noe ferryflightnummer til Tromsø heller såvidt jeg kan se.

LN-FVA står fortsatt i Kiruna iflg FR24. Ikke satt opp noe ferryflightnummer til Tromsø heller såvidt jeg kan se.

EDIT: Der var'n jaggu på vei fra KRN gitt. En beskjeden 25-minutters forsinkelse ut fra TOS så langt.

Attachments

• flyviking3.jpg
    flyviking3.jpg
    163.8 KB · Views: 3,530
Last edited:

EDIT: Der var'n jaggu på vei fra KRN gitt. En beskjeden 25-minutters forsinkelse ut fra TOS så langt.

Den minste forsinkelsen var 40 minutter. To kanselleringer i dag også, så "rekorden" på å gjennomføre 75% kan bli tangert.

Den minste forsinkelsen var 40 minutter. To kanselleringer i dag også, så "rekorden" på å gjennomføre 75% kan bli tangert.

"Planlagt" teknisk siden dagens siste slinge er kansellert?

VF104/105 har så vidt jeg kan huske vært kansellert hver dag, så det er nok en annen årsak. Flyet står da i HFT fra det kommer inn som VF103 kl 11.15 og går igjen som VF106 kl 13.25.

Sitter på flyplassen i Bodø. Dagens tall for VF102/103 var 6 pax inn og 5 ut (dog litt usikker på om de to siste dukket opp da de ble etterlyst).

Sitter på flyplassen i Bodø. Dagens tall for VF102/103 var 6 pax inn og 5 ut (dog litt usikker på om de to siste dukket opp da de ble etterlyst).

Det var ikke spesielt bra tall. Kanskje det kommer seg når man kan ta med bagasje?

Det var ikke spesielt bra tall. Kanskje det kommer seg når man kan ta med bagasje?

De vil nok øke når man kan ta med bagasje, og når de kan bevise stabilt​ høy regularitet. Men regn med at det vil bli litt utprøving av ruter først, før de finner de der det er mest gunstig å fly. Markedsundersøkelser er ikke nødvendigvis verdt så mye i den sammenhengen.

Last edited:

Ola trenger vel lørdag og søndag til administrasjonsarbeid.

Og flygetrening på ANX. (Både i dag og i går)

Attachments

• IMG_0727.jpg
    IMG_0727.jpg
    319.9 KB · Views: 2,629
  • IMG_0738.jpg
    IMG_0738.jpg
    208.5 KB · Views: 2,604
  • IMG_0756.jpg
    IMG_0756.jpg
    241.3 KB · Views: 2,584
  • IMG_0789.jpg
    IMG_0789.jpg
    144.8 KB · Views: 2,579

Er begge flymaskinene nå operative, eller mangler det fortsatt noe godkjenning eller hardware på Bikkja?

Ja det må vel være et minimumskrav og en for i det heletatt å drifte et flyselskap.

Ja, helt klart må det være et minimumskrav at akkurat Securitas gjør dette.

Det er vel hverken en selvfølge eller en nødvendighet at det er Securitas som leverer de aktuelle tjenestene. Som Securitas sier, "forretningsområdet er nytt for Securitas Aviaton".

Ja det må vel være et minimumskrav og en for i det heletatt å drifte et flyselskap.

Javel? Fint om du greier litt ut om dette. Norsk er det tydeligvis ikke så nøye med, men jeg tar gjerne et svar i noe som ligner.

Javel? Fint om du greier litt ut om dette. Norsk er det tydeligvis ikke så nøye med, men jeg tar gjerne et svar i noe som ligner.

Om du leser hva Securitas skal utføre er dette oppgaver som alle flyselskaper skal ivareta.

Vedrørende min norsk ble du tydeligvis vippet av pinnen fordi det snek seg inn et par ekstra ord og feil. Ikke alene om det.
Her er i alle fall den korrigerte teksten slik at du skal forstå hva jeg mener

"Ja, det må vel være et minimumskrav for i det hele tatt å drifte et flyselskap"

Last edited:

Om du leser hva Securitas skal utføre er dette oppgaver som alle flyselskaper skal ivareta.

Vedrørende min norsk ble du tydeligvis vippet av pinnen fordi det snek seg inn et par ekstra ord og feil. Ikke alene om det.
Her er i alle fall den korrigerte teksten slik at du skal forstå hva jeg mener

"Ja, det må vel være et minimumskrav for i det hele tatt å drifte et flyselskap"

Skjønner ikke problemet du kommer med...
FlyViking gjør vel alt det som er remset opp at Securitas Aviation skal gjøre, unntatt sikkerhetssjekk og bagasjehåntering, etter hva jeg har forstått. Sikkerhetssjekken gjøres vel alt av Avinor v/Securitas allerede. Så om det er bagasjehånteringa du mener er ¨oppgaver som alle flyselskaper skal ivareta¨ - vil jeg tro at FlyViking ikke hadde fått klarsignal til å starte opp.
Så hvem som har rett og galt her lurer jeg på....

LNFVB er ut å flyr nå, akkurat nå som FVK206 BOO-TOS

Status
Not open for further replies.
Back