FlyViking - statustråd

Status
Not open for further replies.
Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Jeg skal ikke være sarkastisk, men:
"Han sier at selskapet innen sommeren skal ha doblet maskinparken. Derfra skal selskapet vokse raskt."

Enkel matematikk, 1 +1 = 2. ;)

Jeg skal ikke være sarkastisk, men:
"Han sier at selskapet innen sommeren skal ha doblet maskinparken. Derfra skal selskapet vokse raskt."

Enkel matematikk, 1 +1 = 2. ;)

Skjønte ikke. De har fått levert 2 fly nå, og skal ha 2 til før sommeren.

Ser at de har fått VF som IATA kode ... skal bli mye ¨morro¨ for de som jobber på flyplassen når alle som ikke kan lese går til WF sin gate når de flyr VF og visa versa....

Må vel være tanefein.
Logisk er jo FV.
Noen andre som har den koden antagelig?

Rossyia har FV og da blir det for nære til å kunne utstede 'controlled duplicate'.

Må vel være tanefein.
Logisk er jo FV.
Noen andre som har den koden antagelig?

Det var Pulkovo Airlines i Russland, vet ikke hvem som eventuelt har arvet koden. Pukovo har ikke fløyet siden 2006, så hvis ingen andre har tatt den burde koden være ledig. Kanskje OG har søkt om bokstaven før WF med viten og vilje..?

Edit: Da ble jo den saken oppklart, takk MOW.

Last edited:
Ser at de har fått VF som IATA kode ... skal bli mye ¨morro¨ for de som jobber på flyplassen når alle som ikke kan lese går til WF sin gate når de flyr VF og visa versa....

Noen ser jo ikke forskjell på SAS- eller Norwegian-gater heller så 😅

Og "moro" for de som leser rutenummer.

WF938
VF901

Yeay. Hvorfor ialledager de vil ha noe så nært Widerøe er for meg uforståelig. Men det er vel en ny "skittkasting" fra OG's side.

Hvis de på ett eller annet tidspunkt interliner, vil nok bagasjen komme. Men så lenge FlyViling ikke engang aksepterer bagasje - vel, da gir svaret seg selv ....

Nye tider på HFT! Det børstes støv av utgang 1 :)

Attachments

• 2017_03_25_fd_fly_viking.jpg
    2017_03_25_fd_fly_viking.jpg
    45.5 KB · Views: 1,879

Hvis de på ett eller annet tidspunkt interliner, vil nok bagasjen komme. Men så lenge FlyViling ikke engang aksepterer bagasje - vel, da gir svaret seg selv ....

Jeg venter nok med å bestille før jeg kan ta med meg bagasje. Er det andre her inne som har bestilt billett? :)

-Etter påske skal blant annet bagasjehandtering være på plass!!!

Vi ser hele tida på muligheter. Senest i dag har vi drøftet flere nye ruteprosjekter, sier Kristensen.
Klokka 0550 mandag morgen går den første ordinære flyginga. Bak spakene i flyet som går fra Tromsø til Hammerfest, sitter Ola Giæver og Stig Thuv.

https://www.nordlys.no/na-er-de-sna...linkname=editorial.share.article&ns_fee=0

Last edited:

Melding fra moderatorene
Da holder vi oss til status om FlyViking, annen diskusjon kan man ta i diskusjonstråden om FlyViking.

FLYVIKING EFFEKTEN!
The game is on...
Widerøe svarer på konkurransen i Nord-Norge med flere lavprisbilletter for forbrukerne, og dermed lavere priser. Jeg er ganske sikker på at det vil bli flere billige billetter i markedet. Vi skal kjempe for en sterk markedsposisjon i Nord-Norge og takker ikke nei til en utfordring som dette, sier Nilsen.
Også FlyViking-gründer Ola Giæver tror begge selskapene kan tjene penger med lavere billettpriser.
- I dag koster det opp mot 5000 kroner tur-retur Hammerfest-Oslo, og det er det slutt på, sier han til DN.

https://www.nordlys.no/slik-svarer-wideroe-pa-konkurransen-fra-flyviking/s/5-34-600339

Et lite hjertesukk: Kan ikke folk sjekke om linker ligger bak betalingsmur før de legges ut her? Irriterende for alle oss som ikke abonnerer på alt av ymse tidsskrifter.

FLYVIKING EFFEKTEN!
The game is on...
Widerøe svarer på konkurransen i Nord-Norge med flere lavprisbilletter for forbrukerne, og dermed lavere priser. Jeg er ganske sikker på at det vil bli flere billige billetter i markedet. Vi skal kjempe for en sterk markedsposisjon i Nord-Norge og takker ikke nei til en utfordring som dette, sier Nilsen.
Også FlyViking-gründer Ola Giæver tror begge selskapene kan tjene penger med lavere billettpriser.
- I dag koster det opp mot 5000 kroner tur-retur Hammerfest-Oslo, og det er det slutt på, sier han til DN.

https://www.nordlys.no/slik-svarer-wideroe-pa-konkurransen-fra-flyviking/s/5-34-600339

Ser at til og med de minst dyre billettene Stokka-Værnes har gått ned 100 kroner i pris. Om det opprettholdes vil det spare familien vår for ca. 6-8000 på et år :)

Status
Not open for further replies.
Back