FlyViking - statustråd

Status
Not open for further replies.
Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Nei, men det står i et innlegg på framtidinord.no, men rekner med at den skal parkeres i Tromsø.

Last edited:

Kanskje han ønsker å vente på flere fly i flåten før han først setter i gang? Men AOC er jo første brikke som må på plass, og det bør jo komme prompte før alle pengene har rent ut av kassa....

Jeg er ikke negativt innstilt, men jeg synes oppstarten har gått svært tregt og rekkefølgen på tingene har også vært oppsiktsvekkende.

Espen

Hva skjedde med den NRK serien kommer det ikke flere deler?

Følge Facebook er fly nr. 2 på gang LN FVB.

I følge Canadisk register, så ble C-GFSJ slettet 20.12.2016 som eksportert til Norge.
Så den har nå kanskje offisiellt blitt LN-FVA ?

msn 540 eks JA8974 har siden August hatt reg C-FRQH, eid av Avmax. Blivende LN-FVB?

Så altså mye prat om at manualene er godkjent, men hva med driftstillatelse? Legger merke til at det ordet er utelatt i alle Olas uttalelser rundt denne godkjennelsen, både i nettaviser og på hans egen Facebook-side.

Var kanskje det som manglet for å utvide AOC til større fly enn 19 seter ?

Ja, det och godkända nyckelpersoner. Saknas fortfarande...

Ja, det och godkända nyckelpersoner. Saknas fortfarande...

Ser ut til at de har fått på plass endel nå i desember basert på min begrensede forståelse av postjournalen til LF. Men jeg vet ikke hva de må ha på plass.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Må enkeltpersoner godkjennes av tilsynet, eller godkjenner de rutinene?

Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Må enkeltpersoner godkjennes av tilsynet, eller godkjenner de rutinene?

Noen enkeltpersoner må spesifikt godkjennes. Og enkelte skal sågar intervjues og ha "eksamen" hos luftfartstilsynet. Dette gjelder, etter min ringe forståelse, de som er såkalt 'Nominated postholders', og det vil si alle som skal være navngitt i OM-A.

Last edited:

Dersom julegaven fra Luftfartstilsynet er at "alt er på plass", hvorfor kan ikke Flyviking si når første flyvning finner sted?

Pengene renner jo ut fra selskapet for hver time flyet/flyene står på bakken?

Eller må vi ta "alt er på plass" med en klype salt og må publikum forvente flere kaniner fra Ola's hatt før første fly tar av?

Hvorfor linker man til en side som krever innlogging? De færreste har et abonnement på Framtid i nord?

Var ikke klar over at det var betalingsmur. Googlet bare 'FlyViking 5. januar' og gikk inn via der, uten å ha abonnement.

Last edited:

FlyViking har sagt at de tar sikte på å starte billettsalg i morgen, 5. januar.

http://www.framtidinord.no/pluss/2016/12/23/På-vingene-om-en-måneds-tid-13975595.ece

Takk, forsøkte å komme inn på nettsiden til FV og det ser ut at den er ute av luften.......Kanskje de oppdaterer sidene med reservasjonsmulighet eller jeg har vært for kritisk på formuet?

Nettsiden funker hverken fra PC eller iPad.

http://flyviking.no/

Attachments

• Skjermbilde Flyviking 04012017.jpg
    Skjermbilde Flyviking 04012017.jpg
    34.7 KB · Views: 860

Var ikke klar over at det var betalingsmur. Googlet bare 'FlyViking 5. januar' og gikk inn via der, uten å ha abonnement.

Beklager, det var ikke meningen å virke frekk. Har bare sovet dårlig i natt. ;)

Artikkelen er vedlagt I tilfelle den går betal igjen (Den er fra lillejuleaften).

Blir svært overrrasket om det kommer noe i morgen men for all del det hadde vært flott om man endelig kom i gang.

Attachments

Status
Not open for further replies.
Back