FlyViking - statustråd

Status
Not open for further replies.
Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Står det bare der eller flyr det litt? Charter, trening, opplæring...

Står det bare der eller flyr det litt? Charter, trening, opplæring...

Det står bom stille, hverken charter, trening eller opplæring :) Ser ned på det der det står i et mørkt hjørne. Det har hatt noen tilfeller av lysblink og litt dører åpne, regner med de må holde systemet litt i drift så det ikke fryser helt igjen ;)

Hva mangler de nå for å kunne fly kommersielt?

Vil tro at statusen for de to nevnte er mye bedre i virkeligheten, enn her hos alle pessimistene/realistene (?) på forumet....

Uten AOC kan man heller ikke selge billetter, så det kan vel ikke bli stort verre enn det ...

Vil tro at statusen for de to nevnte er mye bedre i virkeligheten, enn her hos alle pessimistene/realistene (?) på forumet....

Om det er tilfellet da hadde de vel hatt en dato for første flyvning. Og holdt ord. Velkommen til nykommere (inkl. Flyviking) men måten det selskapet introduserer seg på gir ikke noen som helst grunn for optimisme, dessverre.

Et fly på 20+ år som står lagret ute i vinteren på Langnes kommer til å få tekniske utfordringer når den en gang blir tatt i drift (særlig det elektiske systemet er meget sårbar når det gjelder fukt og kalde temperaturer). Så jeg er nå allerede forberedt på kanselleringer pga teknisk når de en dag begynner å fly. Inklusiv erstattning i forbindelse med EU-passasjerrettigheter.

Kanskje det er bedre å lagre flyet et sted i Syden i stedet for i Nord-Norge når det likevel skal stå på bakken i flere uker. Ellers så bør de investere noen kroner i leie av en hangar et sted i Norden. Det er ikke for ingenting at fly ikke blir lagret i Europa men i områder med et tørt klima som Arizona i USA.

Uten AOC kan man heller ikke selge billetter, så det kan vel ikke bli stort verre enn det ...

Normalt skulle FV ha startet opp med rutetrening. Det er mulig at AOC ikke er klar ennå, noe som ikke overrasker meg.
AOC krever at selskapet blant andre har på plass en treningsansvarlig. Dette er en kompetanse som stort sett befinner seg hos WF og flygere med den riktige kompetanse er helt sikkert ikke arbeidssøkende.
Tipper at FV sliter med å få en treningsansvarlig ansatt ,som kan godkjennes av LT.
Uansett kan det ikke være planlagt at flyet står stille slik som i dag?

Da er vissnok manualer i boks i følge Giæver selv. Om det betyr at AOC er utstedt sies det ikke noe om.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Da er vissnok manualer i boks i følge Giæver selv. Om det betyr at AOC er utstedt sies det ikke noe om.
Joda, solid kilde på at alt ordner seg....

Beklager om dette blir besvart tidligere i tråden, men hvem tar daglig, periodisk og tyngre vedlikehold på flyet når det er i drift; og frem til den tid kommer?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, det er vel ikke sagt noe om. Det ser ut til lokalpressen har mistet interessen for FlyViking. Kanskje finner vi noe på http://luftfart.media/, de har jo vært med på turen over fra Canada, og har kontakter. Så må jeg ile til at jeg ikke er på fb og dermed ikke følger med på Giæver der, og hvilke avtaler han har inngått.

Status
Not open for further replies.
Back