FlyViking - statustråd

Status
Not open for further replies.
Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Men det er befriende deilig med en som tør å satse og gir litt f... i hva alle andre mener!

Er vel ikke det smarteste samtidig som det ofte blir svært kostbart.

... og du går aldri i verden Kjos med på å ta bort bonusprogram nå.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Består fortsatt "flåten" av ett fly eller har han mottatt noen nye?

Tar mæ en tur på flyplassen å ser i mårra å ser om det er komment fly nr2. Regner med det hadde stådd i media da. Fåreløbig 1 fly å en varebil . Med flyvikinglogo.

Der er ingen ting nytt på flyplassen. Flyet står der det har stått siden Oktober, ellers ikke noe som skjer.

Koster det mye å stå i ro slik? Leie av fly, leie av plass etc?

Er det bare jeg som ikke trur dem kommer seg i lufta?

. Koster det mye å stå i ro slik? Leie av fly, leie av plass etc?

Alt slikt er ganske dyrt ja.
Har endel skrekk historier på lager om hvor mye det koster å parkere en flyvemaskin.
Ikke bare tapt fortjenseste forde den ikke flyr 8 timer per dag og tjener til brødet, men også parkering, forsikring, renter og avdrag samt vedlikehold bare for å stå å late seg. Batterier, hydraulikk og annet småtteri liker best å bli brukt.

Alt slikt er ganske dyrt ja.
Har endel skrekk historier på lager om hvor mye det koster å parkere en flyvemaskin.

Ja, men hvor mye koster det å ha en Dash parkert i Tromsø?

. Ja, men hvor mye koster det å ha en Dash parkert i Tromsø?

Ser ut som det er 9000 kroner i uka i følge linken ovenfor.

En slik typevirksomhet med ett fly parkert brenner fort en halv mill i mnd. dvs. uten at
virksomheten er satt i operativ drift og da er det ikke innberegnet lønn til eventuelt ansatte flyvende personell.

... ett fly parkert brenner fort en halv mill i mnd. ...

Jeg noterer i forbigangen at her har vi èn (jaas) som ser ut til ä ha innsikt i säkalte NSOC (night stop-over kosts) for fly ... om du har tid og anledning, ville jeg gjerne at du la inn veiledende data om NSOC spesielt nattparkering av fly samt watchman og forsikring og liknende kostnader ? : jvt

https://forum.flyprat.no/showpost.php?p=836548&postcount=449

Last edited:

Jeg noterer i forbigangen at her har vi èn (jaas) som ser ut til ä ha innsikt i säkalte NSOC (night stop-over kosts) for fly ... om du har tid og anledning, ville jeg gjerne at du la inn veiledende data om NSOC spesielt nattparkering av fly samt watchman og forsikring og liknende kostnader ? : jvt

https://forum.flyprat.no/showpost.php?p=836548&postcount=449

Jeg forstår ikke helt hva du mener med dette.

Du sier at ä bare la stä parkert ubrukt, et mindre fly lett kan generere regninger pä opp til 500,000 NOK pr mnd ved en mindre flyplass oppe i Norden ... det er mer enn jeg selv vet men er meget interressert i â fä klarlagt. Men for ä unngä OT er det kanskje best ä sette dette over pä siterte annen träd ....

Du sier at ä bare la stä parkert ubrukt, et mindre fly lett kan generere regninger pä opp til 500,000 NOK pr mnd ved en mindre flyplass oppe i Norden ... det er mer enn jeg selv vet men er meget interressert i â fä klarlagt. Men for ä unngä OT er det kanskje best ä sette dette over pä siterte annen träd ....

Mitt svar var basert på et spørsmål fra Gustaf under denne tråden.
Din anmerkning om NSOC har ingenting med dette å gjøre.

Avinors takstregulativ, vedtatt av samferdselsdepartementet, er åpent og tilgjengelig på Internett. Google is your friend.

Avinors takstregulativ, vedtatt av samferdselsdepartementet, er åpent og tilgjengelig på Internett. Google is your friend.

Eller enda kjappere: ippc.no - AIS Publications - AIC A - 02/2015;)

Status
Not open for further replies.
Back