Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking
Nå er jo Bamsehs innlegg, som forøvrig er meget godt, først og fremst en forklaring og eksempel på hvordan setekosten varierer i henhold til størrelsen på flyet og mellom to konkrete eksempler for og vise hvordan det ikke er umulig og drive "Billig" med dash-8-100. I praksis vil den ha enda dårligere CASM i forhold til 737-800 enn visst her, da Widerøe sine tall også er inkludert -300 og -Q400 varientene
Dessuten så vil jo CASM endre seg avhengig av lengden på flyvningen også
Der sa du det selv.Med din logikk, hva bør eventuelt Norwegian ta for VDS-KKN (etter en forlengelse av banen etc) 17 kroner?
Nå er jo Bamsehs innlegg, som forøvrig er meget godt, først og fremst en forklaring og eksempel på hvordan setekosten varierer i henhold til størrelsen på flyet og mellom to konkrete eksempler for og vise hvordan det ikke er umulig og drive "Billig" med dash-8-100. I praksis vil den ha enda dårligere CASM i forhold til 737-800 enn visst her, da Widerøe sine tall også er inkludert -300 og -Q400 varientene
Dessuten så vil jo CASM endre seg avhengig av lengden på flyvningen også