FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17

Re: Fly Viking med OSL-OLA x 2 daglig...

Oisan, spenstig! :) Så blir det å se om det er Menzies eller Aviator som får handling på OSL. Tviler på at de går til SAS med tanke på WF...

Ola til OLA ... Dette er en subsidiert rute, er det ikke?

Re: FlyViking - statustråd

Ut i fra avinor sine sider opererer Air Norway ruta per i dag, så om de skal byttes ut eller om det skal bli konkurranse vet jeg ikke...

Sent from my iPad using Tapatalk

Skal de stasjonere et fly på OLA?

Ut i fra avinor sine sider opererer Air Norway ruta per i dag, så om de skal byttes ut eller om det skal bli konkurranse vet jeg ikke...

Sent from my iPad using Tapatalk

Mandag denne uka begynte Air Norway å fly flyruta mellom Ørland og Gardermoen igjen etter oppholdet i forbindelse med rullebaneforlengelsen. Air Norway er et samarbeid mellom Ørland kommune og det danske flyselskapet North flying. Ørland-ordfører Tom Myrvold vil ikke kommentere hva som skjer med dette tilbudet etter at Flyviking starter å fly fra Ørland.

http://www.fosna-folket.no/nyheter/2017/09/21/Flyviking-starter-Ørland-Oslo-rute-15341515.ece

Her må Ørlandpolitikerne holde tunga rett i munnen. Kan fort bli brudulje om konkurranse og offentlig støtte.

Blir spennende å se hvor de legger seg på pris, iom at dette jo blir en "monopolrute". Forsvaret har vært hyppig gjest hos Air Norway så lenge de har operert ruten, så et visst grunnlag for trafikk er det.

Espen

Det blir vel neppe noen konkurranse her, siden kommunen eier 50% av Air Norway og det er kommunen som har inngått avtale med FlyViking. Jeg tenker at kommunen ikke ønsker å sitte som medeier i et virtuelt flyselskap og at de oppfatter avtalen med FlyViking som en mer gunstig løsning.

Espen

Skal de stasjonere en dash på Ørland eller ligger det en TOS-Ørland i kulissene?

Rutetider:
VF361 OLA-OSL 0735-0840 12345
VF363 OSL-OLA 0925-1030 12345
VF360 OLA-OSL 1510-1615 123457
VF362 OSL-OLA 1655-1800 123457

Kan han "hive på" enten RVK eller OSY etterhvert? Namdalen skriker jo etter bedre tilbud.

Det må da bety slutten for Air Norway? Med økt konkurranse på OSL-AAL også er det vel fort snakk om tid før Air Norway og "stylteflyene" deres forsvinner fra OSL?

Klarer man i tillegg å få noen interlineavtaler eller markedsføre produktet godt, vet jeg det er en del reisende til Fosen som vil bli glad for å slippe å lande på TRD, for så å ta bil/båt videre...

Håper for Ørlandet sin del satsingen lykkes!

Kim

Kan han "hive på" enten RVK eller OSY etterhvert? Namdalen skriker jo etter bedre tilbud.

Om de kunne startet dagen med en runde via RVK og OSY, for så og fortsette til OSL, for deretter å gjøre samme turen på ettermiddagen, så begynner det å ligne på noe.

Jeg klarer ikke helt å se for meg om de har lov til å ta med betalende pax på OSY-RVK, selv om de bare mellomlander.
Vet forsåvidt ikke om OSY-RVK er en anbudsrute i seg selv, kan jo være at det rett og slett er beleilig å slinge TRD-OSY-RVK-TRD

Back