I følge Vg så hadde ikke pilotene nødvendig opplæring og godkjenning på flytypen. Den ene hadde sågar forfalskede papirer....
http://www.vg.no/sport/ishockey/artikkel.php?artid=10060776
Havarikommisjonen sier nå at en av de tidligere sjefene i flyselskapet Yak Service nå er tiltalt for å ha brukt piloter som ikke hadde godkjenning til å føre flyet.
Rapporten sier at ledelsen hadde forfalsket papirene til kapteinen om bord, Andrej Solomentsev. Annenpiloten Igor Zjevelo hadde ikke fått den opplæringen som var nødvendig for å føre maskinen.
Det var mannskapet om bord som var skyld i ulykken. En ekspertrapport i november 2011 fastslo at det ikke var noe galt med hverken flyet eller drivstoffet.
http://www.vg.no/sport/ishockey/artikkel.php?artid=10060776
Havarikommisjonen sier nå at en av de tidligere sjefene i flyselskapet Yak Service nå er tiltalt for å ha brukt piloter som ikke hadde godkjenning til å føre flyet.
Rapporten sier at ledelsen hadde forfalsket papirene til kapteinen om bord, Andrej Solomentsev. Annenpiloten Igor Zjevelo hadde ikke fått den opplæringen som var nødvendig for å føre maskinen.
Det var mannskapet om bord som var skyld i ulykken. En ekspertrapport i november 2011 fastslo at det ikke var noe galt med hverken flyet eller drivstoffet.