• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flyulykke i Pakistan

Re: Krasjlanding i Paksistan

Air Blue skrives det om, og da er det vel enten snakk om A320 eller A321.

Re: Krasjlanding i Paksistan

Det er mange norsk-pakistanere som reiser med TK til Istanbul fra Gardermoen og videre derfra til Pakistan, mulig det kan være noen med i dette flyet.

Jeg kjenner mange som reiste med DY til DXB og videre med Airblue til Pakistan da de er mye billigere enn PIA.

Helt utroligt, jeg er i Pakistan, Islamabad og jeg saa flyet fly ekstrem lavt over huset, og bare sekunder senere fikk jeg beskjed om at flyet har krasjet-AirBlue A321/231 AP-BJB.
Jeg hastet bort til fjellet og begynte veien opp til flyet ved aa gaa gjennom jungelen, hadde desverre ikke kamera eller mobil med meg.
Det luktet litt rart, jeg tror det var menneske kjott.

Så sykt! Igår var det Lufthansa, idag AirBlue... Dette var synd. Måtte de hvile i fred.

Helt utroligt, jeg er i Pakistan, Islamabad og jeg saa flyet fly ekstrem lavt over huset, og bare sekunder senere fikk jeg beskjed om at flyet har krasjet-AirBlue A321/231 AP-BJB.
Jeg hastet bort til fjellet og begynte veien opp til flyet ved aa gaa gjennom jungelen, hadde desverre ikke kamera eller mobil med meg.
Det luktet litt rart, jeg tror det var menneske kjott.

Tror ikke det var mennesker du luktet.

Så sykt! Igår var det Lufthansa, idag AirBlue... Dette var synd. Måtte de hvile i fred.

Tror ikke det var mennesker du luktet.

Folk rundt sa jo at passasjerne var delt og brent, så jeg tror det var menneske kjøtt, men skal ikke si at det VAR menneske kjøtt

db.no skriver at siste samtale med tårnet var slik:'

Tårnet: - Du er på vei bort fra rulleblanen.

Piloten: - Vi kan se rullebanen.

Tårnet: - Sving til venstre umiddelbart, du er på vei mot Margalla Hills.

Piloten: - Vi kan se det.

Og det var det siste piloten sa. Kort tid etter mistet flyet kontakt med kontrolltårnet - og styrtet i døden.

Mulig flygelederfeil ? I følge artikkelen i The Express Tribune skulle flyet ha gått til høyre, og ikke venstre som det fikk beskjed om. (Hvis artikkelen er riktig)

http://www.dagbladet.no/2010/07/29/nyheter/pakistan/flyulykke/utenriks/12757742/

Last edited:
Flyet svingte mot hoyre

Da misforstod jeg artikkelen.

Back