• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flytype og ruter?

VIVALDI

ScanFlyer Blue
Mine spørsmål går i samme sjanger som (Værnes-Mallorca)
1)SAS hadde en rute til Gøteborg fra Stavanger,som ble fløyet med F27.Noen som vet årstall og om dette var Eurolink.
2)Reiste til Mallorca,påsken 1984-85.Vet vi reiste med en Caravelle,men selskap er meg ukjent.Erindrer og har en formening om at det kansje kunne være Air France som fløy,kan det stemme???
 
Re: Flytype og ruter.?

2/ Var nok Sterling

Etter samtaler med min kjære papps...som den gang brakte oss ut til Sola,er hans mening at flyet var hvitt og det var en Caravelle.
Tenker jo dit hen at kansje Air France ble brukt som innleigt flyselskap av reiseoperatøren.
Men for all del,her er det mulig jeg feiler....
 
Var nok disse ja.
Transwede_Caravelle_LN-BSE.jpg
 
Jeg mener det var Busy Bee som først fløy F-27 SVG-GOT for SAS, før derre evt. ble overført til EuroLink.

Beste hilsen Espen
 
Jeg mener det var Busy Bee som først fløy F-27 SVG-GOT for SAS, før derre evt. ble overført til EuroLink.

Beste hilsen Espen
Det er jeg ikke enig i. Jeg jobbet på Sola da denne startet (1985?) og er 100% sikker på at SAS fløy den selv med egne F.27-600.
BS fløy vel bare CPH for SAS fra Sola.

Og ble ikke begrepet Eurolink innført med F50?
 
Det er jeg ikke enig i. Jeg jobbet på Sola da denne startet (1985?) og er 100% sikker på at SAS fløy den selv med egne F.27-600.
BS fløy vel bare CPH for SAS fra Sola.

Og ble ikke begrepet Eurolink innført med F50?

Det skal jeg ikke diskutere, for jeg er ikke sikker på hvem som opererte denne ruten. Men jeg er 100% sikker på at EuroLink-begrepet ble innført med F-27. Det stod SAS i halen på Friendship'ene, men EuroLink foran passasjerdøra. SAS opererte for øvrig 9 stk F-27, hvorav 8 -600 og en enslig -200 (LN-RNX) i divisjonen som først het COD - Commuter Operations Department og som deretter ble Scandinavian Commuter.

Beste hilsen Espen
 
Back
Top