Flytrafikk på på helligdagene

Re: Flytrafikk på på helligdagene

selv så skal jeg ikke på jobb før nyttårsaften så romjulsprogrammet her i Vadsø har jeg hoppet elegant over :)

På meg virker det som det er mindre trafikk enn i fjor 1. juledag. LH har f eks ingen tidlig morgenavgang. Ser også det kom en BA-maskin sent julaften kveld (ca 20.00), når drar den igjen? Ingen morgenavgang med BA 1. juledag jo... På sedvanlig vis er den eneste ruteavgangen med SK en flight til København.

BA768 var nattstoppen julaften, og går ut som 761 2 juledag.

Jeg skal på jobb nå jeg, på TRF.

Har ankomst/avgang med KLM. Vet ikke antall pax inn, men ut med KL1218 er det helt fullt...

Har også en ankomst inn i kveld, i 22 tiden, dette også KLM.

I år kansellerte Widerøe alle avganger både på julaften og på 1.juledag.

Aha, så jeg var passasjer på en flight som ikke skulle ha gått på julaften? ;)
Men det stemmer at WF ikke har noen flighter i dag 1.juledag.

Nei, jeg svarer for det som skjer julen 2008! Nå må du følge med da!!

Du var passasjer på en flight som ikke går neste julaften.... ?

1. juledag 2007 var en kjedelig dag på jobben.. kun noen overflygere, ambulansefly og et par offshorehelikopter jeg fikk sagt "god jul" til og da satt jeg med luftrom fra 62N til 82N untatt fastlandet nord av Bodø i 4 timer... Heldigvis hadde noen kjøpt inn masse sjokolade :).

Går det å hooke up XBox 360 til skjermen?? Det må jo være verdt et forsøk. Så kan du spille mens du bare klarer alle visuals i hytt og pine;)

hehe, kanskje det går når vi får nytt radarsystem (NATCON).. de skjermene vi har nå er runde med kun grønnfarge fra 70-tallet, har ikke helt troen på XBox 360 på dem :).

Bilde fra nattevakt uten trafikk..

Attachments

• DSC_4099 (Medium).JPG
    DSC_4099 (Medium).JPG
    72 KB · Views: 274
Last edited:

Åja dere bruker de der enda. Nei da blir det dårlig med gaming;)
Går vel med mye kaffe om dagen tenker jeg.

Håper vi får sendt dagens radarutstyr til museum om ca 1år..

Går mye kaffe alle dager :)

Tidliger var vel 2. juledag en forholdsvis stor reisedag, men da jeg i dag reiste med DY 129 fra Stavanger 17:25 til Bergen 18:05 var det forholdsvis stille og i hvert fall ingen køer på Sola. Det eneste som var fullt på Flesland var flybussen inn til byen 18:10 - der ble sent fremmøtte reisende avvist.

På DY 129 var belegget om mulig i overkant av 60 %. Veldig mange reisende var familiefolk, og det var også lett å se at en del av dem ikke fløy så ofte. Folk rotet med å finne seter og kabinpersonalet fikk all verdens spørsmål.

2.juledag med KL 1212 TRF-AMS var meget godt besatt, kun 5 ledige plasser.
På videre forbindelse med KL 1671 AMS-BCN var belegget noe mindre, anslår rundt 70%

De KLM flyene som gikk både Julaften og Førstedag fra OSL var smekkende fulle.

Hmm, da høres det jo ut som det var godt med folk ombord på flyene som gikk. KLM hadde vel forresten en god del færre fly enn vanlig, men jeg så at AF ikke innstilte et eneste fly gjennom julehøytiden, men var på OSL to ganger om dagen som vanlig. På julaften kveld var de vel det abolsutt eneste flyet som landet faktisk, muligens i tillegg til et charterfly?

AF1275 gikk stinn brakke, mens 2375 på Julaften var halvfull var den smekk på 1 Juledag.. folk driter blankt i høytiden.

Jeg ser at OSL har hatt litt trafikk på julekvelden også i år. Noen charterfly, en merkelig ankomst fra Varna, og AF (som aldri tar juleferie?), Aeroflot og Air Baltic. Sistnevnte hadde både avgang RIX på julekvelden og ankomst fra Riga grytidlig på morgenen 1. juledag med avgang deretter igjen. Neppe mye folk på de flyene vel?

Ser at SK har to avganger til CPH i morgen og det er alt, mens DY har en chartertur til Hurghada. Må være spesielt på OSL i disse stille periodene.

Back