Flytegninger

Her er det et par nye tegninger fra meg. Har fått mange tips av LN-SSL til tegneteknikker og andre tips til hvordan jeg skal få ting mer realistisk. Det har hjulpet meg mye, så jeg takker deg igjen for tipsene, LN-SSL. :)

Begynner med en 747 som passerer månen. Formen ble ikke helt riktig, men denne tegningen laget jeg mest for å prøve meg med kullstift.
gFu4LuF4wojKW2jzykbOp8gzq_cpvCbKG1ZQ8c5tCg0=w584-h552-no

Her er det en Spitfire jeg gjorde meg ferdig med i kveld.
Spitfire.jpg

P.S. Tråden er selvfølgelig også åpen for andre som vil legge ut tegninger de har laget av fly. ;)

Last edited:
Se her ja..., fine tegninger begge to.
Jeg ser spesielt på den øverste hvor du tester ut tegning med kullstift.
Ganske utfordrende måte å tegne på, og jeg må si for egen del at jeg liker blyanten best.
Et godt hjelpemiddel i når du bruker kull er knettgummi (formet som en firekantet blokk viskelær).
Det skal ikke brukes som viskelær på tradisjonell måte..., men alt det der vet du sikkert.
Kjempebra! :)

Har en i familien som har tegnet fly i årevis. Han jobbet i SAS i hele sitt liv og har bl.a. tegnet alle forskjellige fly som har vært i selskapets tjeneste.
Legger ved et bilde fra et reisealbum som han har illustrert...

Attachments

• DC-10.jpg
    DC-10.jpg
    36.8 KB · Views: 363
Den SAS DC-10 var veldig fint tegnet. Han har fått til formen på flyet bra og han har også fått til fine skygger og refleksjoner. Har du bilde av flere av tegningene hans? Ser gjerne mer av dette. :)

Den SAS DC-10 var veldig fint tegnet. Han har fått til formen på flyet bra og han har også fått til fine skygger og refleksjoner. Har du bilde av flere av tegningene hans? Ser gjerne mer av dette. :)

Desverre har jeg ikke det. Jeg tror at bildene hang i SAS sine lokaler på Helganes (Haugesund) men vet ikke om de er der lengre. Han som har tegnet har desverre blitt litt redusert av slag, så han tegner nok ikke mer... På ett tidspunkt ble alle tegningene flyttet til Oslo, men vet ikke hvor de er nå desverre...

Ben_E

Har tegnet litt mer den siste tiden. Må igjen rette en takk til LN-SSL som ga meg en del tips for en stund siden. Jeg tegner nå alt på frihånd uten linjal eller andre slike hjelpemidler. Jeg har også blitt bedre med skyggelegging etter SSL sine tips, i tillegg til at jeg har øvd meg en del.

Her har jeg prøvd meg med litt pastellfarger. Første gangen jeg gjør det, så det er en del som kan forbedres, men en plass må man jo starte. :)
1921022_646890262043832_184379255_o.jpg

Her har jeg tegnet en gammel russer. Det er en UT-Air Tupolev TU-134A.
20140501_200727.jpg

Her har vi en RNoAF 330 skvadron Westland Seaking MK-43B
cENJW4Bw9sG8C1-l4ehS_WuYYsZXB9ZrJ3IvqNAP1iQ=w627-h510-no

Og så avslutter jeg for denne gang med en Piper PA28-140 Cherokee.
20140609_092433.jpg

Back