Flytegninger

Thingboy

Newcomer
Hei,

Jeg lurer på om det er flere her som tegner litt på fritiden. Tenker da spesielt på fly i dette tilfellet. Dette er noe jeg like å drive med og tenkte jeg kunne dele noen av tegningene med dere. Kom gjerne med tips til hva jeg kan gjøre bedre. Jeg tenkte at i denne tråden kan også dere andre poste flytegninger hvis dere vil, så kan vi samle dem på en plass. :)

Norwegian 787-8 Dreamliner, EI-LNA

Norwegian 737-800, LN-DYB

Norwegian 737-800, LN-NOY

Widerøe Dash 8-100 som kommer inn for landing på våt rullebane.

Gulfstream G550

Blue 1 Boeing 717-200, OH-BLO

Last edited:
Takk skal dere ha, folkens! :) Widerøe-tegningen er vel en av de jeg ble mest fornøyd selv.

Det er som sagt fritt fram for andre å dele tegninger i denne tråden også hvis de vil det. :)

Tøft!
Før foto tok helt overhånd, og før pc, forum og Facebook tok over fritiden, drev jeg også med litt tegning.
Får jeg rappe tråden litt, så legger jeg ut en tegning fra noen år tilbake av en klassiker

Så er det jo bare ren fantasi da...

Så begynner man bare å karikere, og blyanten løper over arket
524078_10151121535294610_666849444_n.jpg

531641_10151121535179610_753490191_n.jpg

Last edited:
Se der ja, utrolig fine tegninger fra deg LN-SSL! :) Den DC-9en så veldig bra ut og jeg likte også karikaturtegningene, de var morsomme. :)

Var det ikke 'Savipix' som 'bestilte' den tegningen av SAS DC-9 for mange, mange år siden...? Synes å huske noe sånt:)

Av 'fantasi i blyant' har jeg også tegnet en Harrier

Og en liten bizjet-maskin

Og i 'prikkisme', eller hva engelsktalende tegnere kaller 'pointillism' har jeg tegnet noen av Luftforsvarets modeller, bl.a. Starfighter og Freedomfighter.
(Kladdet lett i blyant, så gikk jeg på med tusj (0.1-0.2 mm), og 'prikket' i vei)

Last edited:
Wow, utrolig imponerende tegninger! :) Du kan virkelig det her med skyggelegging. Selv om mange av de er karikaturtegninger, viser du at du har utrolig gode tegnekunnskaper bl. a. med måten du skyggelegger på. Det gjelder selvsagt for forsvarsflyene også. Tar av meg hatten for disse tegningene. :)

Steike bra!! Impregnerene!

Mye bedre enn jeg noen gang kommer til å få til.

Keep em comming!

BF:cool2

Wow, utrolig imponerende tegninger! :) Du kan virkelig det her med skyggelegging. Selv om mange av de er karikaturtegninger, viser du at du har utrolig gode tegnekunnskaper bl. a. med måten du skyggelegger på. Det gjelder selvsagt for forsvarsflyene også. Tar av meg hatten for disse tegningene. :)

Takk skal dere ha folkens!

Har sendt deg en PM, 'Thingboy'....., men vil i tillegg til det jeg skrev der bare si at grunnen til at du kan skyggelegge ferdig i bly og så legge farger oppå med de blyantene jeg nevnte, er at de jeg bruker er transparente så blyskyggingen vil vises gjennom, men allikevel være farget i den fargen du legger på. Husk trykket og håndbevegelsen. Det meste ligger i håndleddet i tegning.

Fantastiske tegninger. Vel verdt med en tråd med tegninger. Jeg og sikkert mange andre brukte deler av skoletiden til å skrible og tegne seg frem til forskjellige fly. Men det ble på langt nær så bra og realistisk som disse. Og karikaturene til LN-SSL var også nydelige! Ser gjerne mer slike tegninger.

Det var da voldsomt til skryt da..., tusen takk!
Men ikke glem 'Thingboy' oppi det hele.

Her er en ny karikatur, F-18 Hornet

En ren og skjær fantasi

Fantasi igjen

F-16 karikatur

En liten fantasi igjen

Og så avslutter jeg med en karikatur

Back