Derfor sa jeg også at årsaken forhåpentligvis blir funnetTrenger ikke gi noen fasitsvar, selv om de hjelper mye....
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Derfor sa jeg også at årsaken forhåpentligvis blir funnetTrenger ikke gi noen fasitsvar, selv om de hjelper mye....
Nu skal der jo ikke gættes på årsager, men kunne en massiv birdstrike være en årsag...
altså et totalt tab af motorkraft ligefør landing ??
Hilsen
Ole
Ulykken skjedde onsdag morgen da et Airbus A330-200 på vei fra Johannesburg i Sør-Afrika til London skulle mellomlande i Tripoli i Libya. Det var 93 passasjerer og elleve besetningsmedlemmer om bord i flyet, ifølge libyske kilder.
Jeg quote'r VG's artikkel:
Hva var grunnen til at flyet skulle mellomlande i Tripoli?
JNB-LHR er 9046 km og iflg. Wikipedia har en fullastet 332 en range på 12500 km. Det var jo bare rundt 100 personer ombord så en skulle tro at det skulle holde?
Jeg quote'r VG's artikkel:
Hva var grunnen til at flyet skulle mellomlande i Tripoli?
JNB-LHR er 9046 km og iflg. Wikipedia har en fullastet 332 en range på 12500 km. Det var jo bare rundt 100 personer ombord så en skulle tro at det skulle holde?
Har ikke Afriqya tilhold i Libya? Regner med at det var en normal stopp for å plukke opp flere pax videre til London...
Og som vanlig etter en ulykke er flygesjefen i Norwegian, Tomas Hesthammer, i VG
med teorier:
(VG nett)
"Flygesjef Tomas Hesthammer i Norwegian er imidlertid ikke veldig overrasket over at det ikke begynte å brenne.
- Når fly skal landet, har de lite drivstoff. Dermed vil det ikke oppstå en voldsom brannfare. Men det kan ikke utelukkes at drivstoff hadde noe med ulykken å gjøre, sier han til VG Nett.
......... Hesthammer mener at lite kan tolkes ut fra stillingen til flykroppen.
Det eneste det sier er at det har vært et moment i flyet, men posisjonen kan også skyldes bakkeforholdene. For meg sier det ikke at flyet prøvde å komme opp igjen, sier han."
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10006289
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.