• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flystyrt i Libya

Ufattelig tragisk ulykke. 1
En 8 år gammel nederlandsk gutt overlevde, noe som er ganske utrolig når man ser på bildene.
Er enig i at det er helt hinsides å trekke fram materielle skader etter at 105 mennesker helt meningsløst har mistet livet.

Telegraaf skriver, at det var 64 mennesker fra Nederland ombord, pa vei tilbake fra pakketreise...

Ufattelig tragisk ulykke. 1
En 8 år gammel nederlandsk gutt overlevde, noe som er ganske utrolig når man ser på bildene.
Er enig i at det er helt hinsides å trekke fram materielle skader etter at 105 mennesker helt meningsløst har mistet livet.

Nå var det nok ikke sånn ment.

Tankene går selvfølgelig til de etterlatte etter denne ulykken.

Last edited:
Jeg tror bare formuleringen var uheldig og at sk931 mente 1) snodig at noe slikt skulle skje med et nytt fly og 2) at situasjonen var trist.

Ingen med hodet i behold synes tapet av flyet er mer trist enn tapet av menneskeliv.
Præcist....Tænker selvfølgelig ikke på flyet som sådan , men også tabet af menneskeliv,,det er da sole klart, bare sådan lige til info, gud bedre det !!!!

Hilsen
Ole

Præcist....Tænker selvfølgelig ikke på flyet som sådan , men også tabet af menneskeliv,,det er da sole klart, bare sådan lige til info, gud bedre det !!!!

Hilsen
Ole

Soleklart var det vel ikke siden flere tydeligvis misforstod.

:rolleyes: men jøss da - dette er et flyforum og da er det naturlig at man tenker på flyet, uten at man av den grunn behøver å lire av seg selvføgeligheter at det er verre at det går menneskeliv enn materielle verdier. Mye kan misforstås, men dette synes jeg bare blir latterlig.

Men hvis man vil misforstå det så kan man jo også sagtens det.

Mon ikke det blev taget som en selvfølge at man naturligvis ikke sætter materiel over menneskeliv. Sådan opfattede jeg det ihvertfald.

Men uanset synes jeg det er ligegyldig ordkløveri i denne sag.

Back to topic....

Mine tanker går til de etterlatte...

Bra de har funnet boksene, slik at man får svar på hva som skjedde...

:rolleyes: men jøss da - dette er et flyforum og da er det naturlig at man tenker på flyet, uten at man av den grunn behøver å lire av seg selvføgeligheter at det er verre at det går menneskeliv enn materielle verdier. Mye kan misforstås, men dette synes jeg bare blir latterlig.

Vel, selv om det er et flyforum kan man jo tenke litt over hvordan man formulerer en setning.
At du synes det er latterlig at folk misforstår en dårlig formulert setning har vel uansett ingenting med saken å gjøre, og en slik kommentar synes jeg du kunne ha spart deg.
Men dette blir helt OT, og har ingenting i denne diskusjonen å gjøre.

Leser forskjellige steder at flyet hadde problemer og gjennomførte go-around. Det blir også meldt om en eksplosjon, men jeg ser kun lite røyk og veldig få svidde deler fra åstedsbildene. Kan det være mulig at de faktisk bare gikk tom for drivstoff?

Arabiske media rapporterer om en eksplsojon ombord før flyet krasjet, men dette er ikke bekreftet.
Det finnes mange typer eksplosjoner. Det trenger ikke medføre en stor brann og at flyet blir helt utbrent.
De svarte boksene er iallefall funnet, så forhåpentligvis blir årsaken funnet raskt.

Back