Flystripe på Spikkestad

Flystripe på Spikkestad

Hei for et par uker siden var jeg og gikk turmarsj på Spikkestad. Etter å ha gått under jernbanen ved Åsaker, slik at jeg kom på vestsiden av Spikkestadbanen og gikk tilbake mot Spikkestad. Så gikk jeg på en liten grusvei. Akkurat der det var en bom midt i denn veien så passerte jeg en liten flystripe, hvor det var en liten hangar med 2 fly utenfor i andre enden. Noen som kjenner til denne flystripa og hva det er?

Re: Flystripe på Spikkestad

Hei

Jeg bor rett ved siden av. Og det er faktisk to vanlige fly der. Ett av dem er, mener jeg, LN-HAM. Eieren er en bonde som bor på gården på sørsiden av der du gikk. Så ingen microlight der.

Det finnes en "flystrippe" til: Asker Modellfly forening har en liten base rett ved barneskole i Spikkestad. Der er de hver onsdagkveld og søndag og flyr rundt med sine småfly.

Last edited:

Det er vel en kar der som har en RV4. Det er ikke en microlight.

RV-6 LN-ABA. Tilhører min venn Jan Berge som er snill og lar meg fly den fra tid til annen. Trivelig liten stripe, litt kronglete innflyging fra nord....

RV-6 LN-ABA. Tilhører min venn Jan Berge som er snill og lar meg fly den fra tid til annen. Trivelig liten stripe, litt kronglete innflyging fra nord....

Så det er du som har de flyoppvisningene over Spikkestad ?

Hei

Jeg bor rett ved siden av. Og det er faktisk to vanlige fly der. Ett av dem er, mener jeg, LN-HAM. Eieren er en bonde som bor på gården på sørsiden av der du gikk. Så ingen microlight der.
Ja, og kan hende står LN-NOK der iår ,også ??

Back