Flotte bilder. Hva slags fly er det vi ser på det siste bildet. Ukjent for meg...
Takk for bildene, JanSev! De er strålende. Demonstrerte de in-flight refuelling på dette stevnet? Jeg har noen bilder fra stevner på Gardermoen på 50-tallet, men klarer ikke å tidfeste dem helt. Det hadde i det hele tatt vært interessant å vite når disse stevnene ble arrangert.
Det er en Douglas C-124 Globemaster II, forgjengeren i MATS/MAC til bl.a. C-130 Hercules og C-17, som jo er Globemaster III.
Mvh Kristian
Nå vet jeg ikke når alle disse flystevnene på G-moen ble arrangert, men for meg kan det seg ut som om bildene er fra to forskjellige stevner. Det som bl.a indikerer dette er at vi på bildene ser to forskjellige B-50's. Tviler på at man hadde to slike på samme stevne.
Min påstand blir derfor at bilde 1,2,7 og 8 er fra det ene stevnet, og 3,4,5,6 og 9 fra det andre. Hvilke bilder som er fra hvilket stevne er jeg usikker på.
Støttes. Super Sabrene og Hercen passer også bedre med et stevne i '58. Tviler uansett på at USAFE hadde stilt med både F-86 og -100 på samme stevne. Jeg husker ikke noe on utskiftningstakten i Europa, men jeg synes ikke det virker sannsynlig at begge typene skulle dukke opp på GM samtidig.
Utrolig kult med faren din, TeeBee. Sånt er blant de tingene som gjør fotosamling og -deling så innmari gøy.![]()
Denne stod ofte parkert på Fornebu på begynnelsen av 60-tallet. Vi smårollingene fikk ofte lov å komme ombord. Klatret så opp stigen til cockpit og fikk sitte i venstresete, STOOOOOOORT for en 5-6 åring. Omtrent midt på flykroppen, oppå taket, over vingene, er det en liten glasskuppel hvor det alltid satt en mann og holdt oversikten ved taxing.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.