Flyselskap som ikke lenger er tilgjengelige....

SpotOn

ScanFlyer Silver
Følgende melding kommer fram når jeg logger meg på Berg Hansens online bestillingsverktøy "WebGate":

Grunnet uro i finansmarkedet sliter en del flyselskap. Sterling, Alitalia og Olympic Airways er noen av disse selskapene. Det er bestemt at vi inntil videre stenger for salg av disse selskapene via våre Online bestillingskanaler. Ny oppdatering vil komme 21.oktober.

Jeg har snakket om NB lenge. Men at noen går til såpass drastisk skritt er jo interessant.

Meget interessant at reisebyråer ikke lenger velger å selge dem - og samtidig setter dem i samme bås som Alitalia. Men det er jo til det beste for kundene...

Berg-Hansen har advart mot både Alitalia og Olympic ganske lenge nå, allerede i vinter fikk vi beskjed om unngå disse selskapene med mindre det var tvingende nødvendig. Men når man uansett har forretningsreisene primært innen Skandinavia er ingen av dem veldig aktuelle uansett...^_^

Off-topic om sterling: En god vennine, som ble litt sjokket da jeg nevnte at hun absolutt måtte bruke kredittkort hvis hun kjøpte NB-tkts, utbrøt forøvrig "Å!!! Jeg elsker jo Sterling. De er så billig med overvekt, de burde ikke gå konkurs!!"

Følgende melding kommer fram når jeg logger meg på Berg Hansens online bestillingsverktøy "WebGate":

Grunnet uro i finansmarkedet sliter en del flyselskap. Sterling, Alitalia og Olympic Airways er noen av disse selskapene. Det er bestemt at vi inntil videre stenger for salg av disse selskapene via våre Online bestillingskanaler. Ny oppdatering vil komme 21.oktober.

Ja, og de som har kjøpt billetter for sommeren neste år med NB vil nok få seg en overraskelse om ikke så lenge.

Vet ikke om dette får konsekvenser i Sverige og Danmark, men i Norge er jo konsekvensene minimale ettersom NB i praksis ikke lenger flyr på Norge fra om en knapp uke.

Vet ikke om dette får konsekvenser i Sverige og Danmark, men i Norge er jo konsekvensene minimale ettersom NB i praksis ikke lenger flyr på Norge fra om en knapp uke.

Det morsomme er jo at Sterling fortsatt reklamerer med sine flotte frekvenser på intra-scan. 6 daglige mellom Oslo og København, 4 daglige mellom Bergen og København og 2 mellom Billund og Oslo. Om en knapp uke, forsvinner vel alt unntatt rutene til Billund, det skulle man ikke tro om man så på nettsidene.

Det morsomme er jo at Sterling fortsatt reklamerer med sine flotte frekvenser på intra-scan. 6 daglige mellom Oslo og København, 4 daglige mellom Bergen og København og 2 mellom Billund og Oslo. Om en knapp uke, forsvinner vel alt unntatt rutene til Billund, det skulle man ikke tro om man så på nettsidene.

Jeg vet det, skjønner ikke hva Sterling driver med når de ikke får rettet slike ting.:rolleyes:

Jeg går egentlig bare å venter på at vi får beskjed med stor overskrift: Sterling er Konkurs!

Tror ikke det tar så altfor lang tid dessverre, har mine interne kilder, bare vent å se folkens...:(

Jeg går egentlig bare å venter på at vi får beskjed med stor overskrift: Sterling er Konkurs!

Tror ikke det tar så altfor lang tid dessverre, har mine interne kilder, bare vent å se folkens...:(

Tja det skal blive spændende at følge hvad der sker, men det
er åbenbart ikke helt det SLV har konstateret for nylig !

Tidligere på året overtog Palmi Haraldsson den fulde kontrol med Sterling, og i den forbindelse gennemgik Statens Luftfartsvæsen (SLV) selskabets økonomiske nøgletal.
SLV havde ikke nogen bemærkninger til økonomien, men fastslog, at Sterling på dette tidspunkt reelt havde en bedre økonomi end ved samme tid sidste år. http://epn.dk/handel_service/transport_logistik/article1485902.ece

Jeg tviler ikke paa om Sterling paa et tidspunkt gaar konkurs, naa finnes det vel ikke flere islendinger som er villige til aa kaste bort pengene sine paa flyselskapet. Men jeg hadde kanskje sett for meg et drastisk kutt i fly, ansatte og ruter foer noe saant evt. skjer.

Ja du sier noe der...Tror ikke flere folk ønsker å putte i penger i Sterling nå, i sær ikke Islandske investorer, ja vet jeg nevnte om at kanskje NAX kjøper opp NB, men har begynt å tvile litt, da DY har en del B738 på venting for oversendelse, så fort streiken med Boeing er over..

Det er den vel snart? Om ikke den er ferdig allerede da...

Jeg tviler ikke paa om Sterling paa et tidspunkt gaar konkurs, naa finnes det vel ikke flere islendinger som er villige til aa kaste bort pengene sine paa flyselskapet.
Det er vel mer evnen og ikke viljen det står på når det gjelder islendere og putte penger i selskaper for tiden.

Her er det jo et annet problem, kjent blant mange ikke flyfreaks som oss, man kjøper overhodet ikke flybill. med NB! bortsett fra på fly som går de første timene.. Lite penger kommer inn i kassa fra kunder også.

Synd, fløy dem første gang i 1968 i gode gamle Tjæreborg-Sterling..

Kan ikke Fred. Olsen kjøpe selskapet tilbake?

Så kan han jo ansette Singapore Girls til å jobbe ombord, også?

Kan ikke Fred. Olsen kjøpe selskapet tilbake?

Tror gamle Olsen er såpass fornuftig at han ikke gidder det. Han er vel fortsatt glad han ble kvitt Sterling (og det samme er vel Maersk for at han fant en kjøper til flyselskapet sitt). Fred Olsen satser på energi om dagen, da det er der pengene ligger.

Å kjøpe Sterling vil våre å skaffe seg en utgift til utgifts ervervelse

Jeg vet det, skjønner ikke hva Sterling driver med når de ikke får rettet slike ting.:rolleyes:

Var selv inne på Sterling sine sider og sjekket, og jeg kunne faktisk booke flybilletter med dem fra BGO til CPH. Men merkelig nok kun fra BGO til CPH, ikke andre veien. Jeg tok testen enda litt lengre og booket dem helt frem til jeg skulle legge inn kredittkort-opplysninger.

Sterlings død er jo spådd med jevne mellomrom her på forumet, så lenge noen kan huske. Det samme er at Ryanairs boble sprekker. Men en gang får vel gutten som roper Ulv! rett:colgate:

Back