Flyselskap som ikke lenger er tilgjengelige....

Sterlings død er jo spådd med jevne mellomrom her på forumet, så lenge noen kan huske. Det samme er at Ryanairs boble sprekker. Men en gang får vel gutten som roper Ulv! rett:colgate:
He he, en gang får man nok rett. Men det er en stor forskjell på disse to selskapene. Ryanair har tjent og tjener fortsatt penger, mens sterling har slitt og sliter med økonomien. Så jeg tror nok at Sterling ryker, hvis ikke noen kommer med ny kapital. Men når, det tør jeg ikke gjette på. Ryanair derimot der kan jeg godt gjette. De forsvinner lenge etter at NAS og SAS har tatt kvelden.

Når store reisebyråer som Berg-Hansen slutter å selge billetter på et selskap, da er jeg redd det går fort nedoverbakke.

wideroe.no selger ikke billetter hos NB og heller ikke DY.
Hvorfor er det slik? Da vil ikke kundene få vite alle alternativer

wideroe.no selger ikke billetter hos NB og heller ikke DY.
Hvorfor er det slik? Da vil ikke kundene få vite alle alternativer

WIAS eies jo i siste instans av SAS. Kanskje ikke helt tingen og selge billetter for så direkte konkurenter? Nå kan man jo spørre seg hvorfor de da selger BA og KLM osv. Men mener det rett og slett er lagt inn en sperre for NB og DY... Vet ikke om dette også handler om interline-avtaler, ellers pleier meg bekjent WIAS og utstede billetter på WF-(701)-dokument, og det lar seg sikkert ikke gjøre for flyvninger som utføres av NB og DY.

Når store reisebyråer som Berg-Hansen slutter å selge billetter på et selskap, da er jeg redd det går fort nedoverbakke.

Nå er det vel slik at det ikke er alle flyselskap som har spesielt stor andel av hverken pax eller revenue fra reisebyråene.
I Norge så er vel de største hos kjedene: Star (SAP-avtalen), KL/AF og BA.

Sterling vil nok rammes hardere av 24t nedetid på weben, enn et par uker uten salg hos byråene

Nå er det vel slik at det ikke er alle flyselskap som har spesielt stor andel av hverken pax eller revenue fra reisebyråene.
I Norge så er vel de største hos kjedene: Star (SAP-avtalen), KL/AF og BA.

Sterling vil nok rammes hardere av 24t nedetid på weben, enn et par uker uten salg hos byråene

Nå antar jeg at hovedproblemet ikke er at Sterling-tkts ikke lenger selges via Berg-Hansen, men mer i årsaken til hvorfor Berg-Hansen har valgt å ikke selge NB-tkts.

EDIT: Mener bestemt DY er tilknyttet Amadeus.

DY ligger vel fortsatt i amadeus, men det som er med LCC selskapene er jo at de ofte gir minimal eller ingen provisjon til reisebyråene.

SAS gir ingen provisjon til byråene lenger men har vel spesialpriser ut til de store forretningsbyråene som selger store volum, som f eks Berg Hansen og VIA. Byråene tjener som sagt penger på sine gebyrer etc.

SAS gir ingen provisjon til byråene lenger men har vel spesialpriser ut til de store forretningsbyråene som selger store volum, som f eks Berg Hansen og VIA. Byråene tjener som sagt penger på sine gebyrer etc.

Ingen flyselskap gir lenger provisjon til reisebyråene. Og Sas har ingen "spesialpriser" som byråene selger. SAS pusher TPC, og gir en form for kompensasjon til byråene på dette. SAS ser vel på det som markedsstøtte, men i realiteten er det som en kompensasjon for bortfall av provisjon.
Jeg undrer meg over hvor lenge SK gidder å dytte flere ti-talls millioner inn i reisebyråkjedene. Jeg vet også at markedsandelen til SK er fallende hos alle kjedene, så nå er det virkelig "money for nothing"
Uansett, dette er kanskje tema for en annen tråd en annen gang..........

Molinari - dette var TravelNews, ikke Boarding. Boarding er faktisk et kvalitetsnettsted sammeligned med TravelNews.no.... hehe

Back