Hei.
Jeg har bestilt en reise med til Mombasa i slutten av denne måneden med SAS og Condor via Frankfurt. I forrige uke (tre uker før avreise) fikk jeg en e-post om at Condor har valgt å legge inn en ekstra mellomlanding i Nairobi på utreiseflighten, slik at ankomsttiden i Mombasa samtidig blir nesten to timer senere.
Noe av poenget med å velge Condor var at de er blant de få som flyr direkte fra Europa til Mombasa. Men nå som de flyr via Nairobi, så kunne jeg heller ha valgt Qatar som også var litt billigere. Det passer også ekstra dårlig å komme fram seinere mtp videre reise fra Mombasa. Jeg har derfor bedt om å få refundert billetten (slik at jeg kan bestille med Qatar i stedet), men jeg får streng beskjed om at forsinkelsen må være mer enn 5 timer for at de kan refundere noe som helst.
Jeg har prøvd å lese litt EU-reglement osv. på dette, men finner lite info. Har jeg i det hele tatt noen rettigheter her, eller må jeg bare la Condor gjøre turen sørover mindre behagelig?
Jeg har bestilt en reise med til Mombasa i slutten av denne måneden med SAS og Condor via Frankfurt. I forrige uke (tre uker før avreise) fikk jeg en e-post om at Condor har valgt å legge inn en ekstra mellomlanding i Nairobi på utreiseflighten, slik at ankomsttiden i Mombasa samtidig blir nesten to timer senere.
Noe av poenget med å velge Condor var at de er blant de få som flyr direkte fra Europa til Mombasa. Men nå som de flyr via Nairobi, så kunne jeg heller ha valgt Qatar som også var litt billigere. Det passer også ekstra dårlig å komme fram seinere mtp videre reise fra Mombasa. Jeg har derfor bedt om å få refundert billetten (slik at jeg kan bestille med Qatar i stedet), men jeg får streng beskjed om at forsinkelsen må være mer enn 5 timer for at de kan refundere noe som helst.
Jeg har prøvd å lese litt EU-reglement osv. på dette, men finner lite info. Har jeg i det hele tatt noen rettigheter her, eller må jeg bare la Condor gjøre turen sørover mindre behagelig?