Lager egen tråd, siden det gjelder generelt, og bruker Fnate som "forsøkskanin":
Ref. EU-reglene så skal man få tilbud om ombooking "under samme fohold" (mine uthevinger)
Har SAS blitt cowboy på linje med Ryanair, og bare satser på at folk aksepterer en kansellering, eller går ikke bonusreiser inn under reglene (noe jeg m.fl. mener de gjør)?
Da kansellerte de billetten. Ringte dem og policien var at EB turer ikke ble honorert. Bare kansellert. Så kan man booke på nytt med andre Star selskaper om de har ledig, men da er det jo relativt mye mer fueltillegg og høyere EB kost. Ikke var det ledig foran i kjærra på Thai heller. Det var kjipt for min egen del, men det er jo sånn det er.
Så da får man håpe noen har en liten priskrig til BKK etterhvert. Helst selskap med skuff.
Ref. EU-reglene så skal man få tilbud om ombooking "under samme fohold" (mine uthevinger)
Og det samme står vel hos sas.no: http://www.sas.no/upload/Norway/PDF/Forordning%20(EF)%20261.pdfThe regulation applies to any passenger
unless the passenger is travelling on a free or discounted ticket not available to the general public, other than a ticket obtained from a frequent flyer programme.
...
If a flight is cancelled, passengers are automatically entitled to their choice of (a.) re-routing to the same destination at the earliest opportunity (under comparable conditions); (b.) later rerouting, at the passenger's convenience, to the same destination under comparable conditions (subject to seat availability); or (c.) a refund of the ticket as well as a return flight to the point of first departure, when relevant.
Har SAS blitt cowboy på linje med Ryanair, og bare satser på at folk aksepterer en kansellering, eller går ikke bonusreiser inn under reglene (noe jeg m.fl. mener de gjør)?