Mulig de er inspirert av både Lufthansa og Air Canada, men Air France kommer nå med et nytt selskap for og drive longhaul der hvor morselskapet har for høye kostnader sammenlignet med konkurrentene
http://www.airfranceklm.com/sites/default/files/communiques/trust_together_en.pdf
Målet er 10 fly innen 2020, og vil vel være en blanding av nye og gamle ruter.
Kalles visst prosjekt boost, og minner veldig om opplegget til Lufthansa de kalte Jump, hvor Cityline flyr A340-300 for dem. Ryktene her er at de nye A350 til Air France skal til dette prosjektet
http://www.airfranceklm.com/sites/default/files/communiques/trust_together_3nov16.pdf
http://www.airfranceklm.com/sites/default/files/communiques/trust_together_en.pdf
Creation of a new company alongside Air France, which is competitive and innovative
and will drive growth for the Paris-Charles de Gaulle hub
Målet er 10 fly innen 2020, og vil vel være en blanding av nye og gamle ruter.
Kalles visst prosjekt boost, og minner veldig om opplegget til Lufthansa de kalte Jump, hvor Cityline flyr A340-300 for dem. Ryktene her er at de nye A350 til Air France skal til dette prosjektet
http://www.airfranceklm.com/sites/default/files/communiques/trust_together_3nov16.pdf
Competitive and innovative tool, complementing current Air
France operations on ultra-competitive markets
Offering comparable standards as Air France in terms of
market and high quality of products
With a fleet of ~10 widebody aircraft by 2020 of which
~30% of incremental activity
Volonteer Air France Pilots to operate this new tool at
work conditions adapted to its competitive positioning
Cabin crew : independent path at market conditions
Ground activities optimized