Flyrs flåte

Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Er neste fly fortsatt planlagt levert i nførste halvdel av november?

Aner ikke hvilket individ det her, men Flyr har i hvertfall søkt om Hex Kode og luftdyktighetsbevis for kommende LN-FGC

«Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

LN-FGC er c/n 40261 A6-FEI (FlyDubai), som står på Shannon.

LN-FGD er c/n 38175 TC-AVP (Pegasus), som ser ut til å være parkert i Istanbul (SAW).

Last edited:

LN-NGC er c/n 40261 A6-FEI (FlyDubai), som står på Shannon.

LN-NGD er c/n 38175 TC-AVP (Pegasus), som ser ut til å være parkert i Batman (BAL).
Mener du -FGC og D?

Disse har vært ute av Norges Luftfartøyregister i mere enn to år,
og slipper vel dermed unna regelen om å få tilbake gammel registrering ?

Disse har vært ute av Norges Luftfartøyregister i mere enn to år,
og slipper vel dermed unna regelen om å få tilbake gammel registrering ?

Maskinene LN-MOW referer til aldri aldri vært i Norges Luftfartøyregister, c/n 40261 og c/n 38175. Men det ser ut som 2 "F"er har blitt til "N" i posten hans ;)

LN-FGC er c/n 40261 A6-FEI (FlyDubai), som står på Shannon.

LN-FGD er c/n 38175 TC-AVP (Pegasus), som ser ut til å være parkert i Istanbul (SAW).

Ser de også har søkt om HEX koder/ICAO koder for FGE, FGF, FGJ og FHJ også, hvilke individer det måtte være? Mulig det også finnes noe på FGG og FGH også, bare jeg ikke har sett det hos Tilsynet?

Ser de også har søkt om HEX koder/ICAO koder for FGE, FGF, FGJ og FHJ også, hvilke individer det måtte være? Mulig det også finnes noe på FGG og FGH også, bare jeg ikke har sett det hos Tilsynet?

Ser da ut som alle disse er MAX 8

LN-FGE - MSN 63560
LN-FGF - MSN 43324
LN-FGG - MSN 43343
LN-FGH - MS 43354
LN-FGI - MSN 65185
LN-FGJ- MSN 65903

Jeg kan ikke finne noe eksisterende på noe av disse, så tyder kanskje på det er snakk om "ordentlige" nybygg

LN-FGE - MSN 63560 er l/n 8141, en kansellert Blue Air bestilling. Den står på Renton og har ennå ikke hatt first flight.

De andre må det graves litt i ... Og ja, det er nye maskiner. og de er alle MAX 8 ..

Last edited:

LN-FGC leveres imorgen, ETA rundt klokken 17 tror jeg. Plannen er at den skal være i drift allerede den 21. Desember.
Ex. FlyDubai maskin som jeg mener hadde 174 seter før, så lurer på om den har fått inn flere seter eller om det blir ekstra god plass i den :P

«Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Nei, Y189 skal den være. FlyDubais versjon med F-seter er uaktuell for Flyr.

FlyDubais versjon med F-seter er uaktuell for Flyr.
Det er jeg fult klar over, derfor jeg er litt spent på om den har fått nytt interiør. Så vidt jeg vet var A6-FEI (som blir LN-FGC) 174 seters konfigurasjon. FlyDubai sitt interiør er dog veldig ulikt Flyr sine nåværende seter så skulle ikke forundre meg om det er nye lær-seter i den

Last edited:
Re: Flyrs flåte

Er det noen merkbar forskjell i interiøret på de nye -8 flyene vs -800. Er vel samme antall seter? Sånn bortsett fra et enkelte jo inneholder elementer fra de tidligere operatørene (Pegasus, Norwegian)

Flyr poster vel interiør bilder når de vil. om jeg så ikke forventer noe veldig fansy interiør.
ellers tror jeg kunder blir sure visst den maskinen er mye bedre.

i verste fall låner den seter fra en annen maskin.

Last edited:

Har sett et bilde av en av maskinene de hentet fra flydubai som da fikk helt nye seter. Disse er blåe og ser svært tynne ut. Blåfargen er ganske blå og likner på fargen wizz har på sine. Så fortsetter de med disse blir det seende svært billig ut.
Ser vesentlig med LCC ut enn de mørke setene DY og SK har i sine fly.

Det var nok de setene som var tilgjengelige og billige. Farge-paletten passer veldig dårlig til resten av Flyr sine farge-komboer så når Flyr omsider får eget interiør så blir det nok neppe en sånn blåfarge.

Maskinen skulle vel egentlig til Blue Air (?) så mulig det er deres interiør som er i flyet om det ikke har blitt byttet ut. Det er ganske bra ut

Flyr poster vel interiør bilder når de vil. om jeg så ikke forventer noe veldig fansy interiør.
ellers tror jeg kunder blir sure visst den maskinen er mye bedre.

.

Jeg tror ikke den gjennomsnittelige kunde sammenligner interiøret hverken hos Flyr eller andre.
LCC kunder er mer opptatt av billige billetter en fargen på interiøret med de kjerrene de reiser med.

Back