Flyr har signert LOI for 737-8

Selv om det ikke akkurat er vitenskapelig undersøkelser, så tyder alt jeg har lest av nyheter og kommentarer fra flyselskapene selv at de ikke merker noen forskjell i bookingtall, enten det er snakk om MAX eller ikke. Og det er faktisk det som er det vesentligste

Slik det virker som mye av skepsisen mot MAX er det man kan definere som «støy i sosiale medier» og at folks fobier i liten grad har en økonomisk effekt

Og la oss være ærlig: det store flertallet verken aner eller bryr seg om hva de flyr
 
Selv om det ikke akkurat er vitenskapelig undersøkelser, så tyder alt jeg har lest av nyheter og kommentarer fra flyselskapene selv at de ikke merker noen forskjell i bookingtall, enten det er snakk om MAX eller ikke. Og det er faktisk det som er det vesentligste

Slik det virker som mye av skepsisen mot MAX er det man kan definere som «støy i sosiale medier» og at folks fobier i liten grad har en økonomisk effekt

Og la oss være ærlig: det store flertallet verken aner eller bryr seg om hva de flyr
Ejo alltid noen: https://flysmart24.no/2019/04/14/ble-livredd-vuderte-om-jeg-skulle-ga-av-norwegian-flyet/
 
Har bestemt meg for ikke å sette min fot på en MAX frivillig til en ser at den har hatt noen år med sikker drift. Forskjellen på MAX og A320 er store. A320 hadde helt ny teknologi som førte til en del ulykker. MAX er ett dårlig designet fly med store problemer i flyveegenskaper som teknologi må fikse. Jeg var helt overrasket over at flyet ble satt i produksjon som en 4 variant av 60- talls maskinen 737-100/200. Det viste seg veldig raskt at flyet hadde store problemer og Boeing er tatt med buksene nede for å ha skjult problemene flyet har. Jeg er skuffet over det makkverket av ett fly som MAX er og ser på flyet som farlig selv etter at det er resertifisert av FAA.
 
Har bestemt meg for ikke å sette min fot på en MAX frivillig til en ser at den har hatt noen år med sikker drift. Forskjellen på MAX og A320 er store. A320 hadde helt ny teknologi som førte til en del ulykker. MAX er ett dårlig designet fly med store problemer i flyveegenskaper som teknologi må fikse. Jeg var helt overrasket over at flyet ble satt i produksjon som en 4 variant av 60- talls maskinen 737-100/200. Det viste seg veldig raskt at flyet hadde store problemer og Boeing er tatt med buksene nede for å ha skjult problemene flyet har. Jeg er skuffet over det makkverket av ett fly som MAX er og ser på flyet som farlig selv etter at det er resertifisert av FAA.

Ja , du kan jo gjerne se det på denne måten ,men heldigvis er dette et av de mest gjennomtestede fly noen sinne i kjølevannet av ulykkene i Indonesia og Etiopia. Jeg vil overhode ikke ha noen betenkligheter med å fly denne flytypen.
Forøvrig har den engelske luftfarts forfatteren Graham Simmons skrevet historiene rundt B737 . Dette er reflektert og anbefalt lesning. Boka kan kjøpes av meg for 400kr inklusive porto.
 
Har bestemt meg for ikke å sette min fot på en MAX frivillig til en ser at den har hatt noen år med sikker drift. Forskjellen på MAX og A320 er store. A320 hadde helt ny teknologi som førte til en del ulykker. MAX er ett dårlig designet fly med store problemer i flyveegenskaper som teknologi må fikse. Jeg var helt overrasket over at flyet ble satt i produksjon som en 4 variant av 60- talls maskinen 737-100/200. Det viste seg veldig raskt at flyet hadde store problemer og Boeing er tatt med buksene nede for å ha skjult problemene flyet har. Jeg er skuffet over det makkverket av ett fly som MAX er og ser på flyet som farlig selv etter at det er resertifisert av FAA.

Har ingen problemer med å sette meg i en -8, på samme måte som jeg gladelig hadde satt meg en Concorde i 2001.
 
Har bestemt meg for ikke å sette min fot på en MAX frivillig til en ser at den har hatt noen år med sikker drift. Forskjellen på MAX og A320 er store. A320 hadde helt ny teknologi som førte til en del ulykker. MAX er ett dårlig designet fly med store problemer i flyveegenskaper som teknologi må fikse. Jeg var helt overrasket over at flyet ble satt i produksjon som en 4 variant av 60- talls maskinen 737-100/200. Det viste seg veldig raskt at flyet hadde store problemer og Boeing er tatt med buksene nede for å ha skjult problemene flyet har. Jeg er skuffet over det makkverket av ett fly som MAX er og ser på flyet som farlig selv etter at det er resertifisert av FAA.

Det er ikke vanskelig aa vaere enig i at Boeing har gjort mye galt med 737 Max serien - men jeg er uenig at det er et daarlig designet fly. Hvis Max hadde blitt sertifisert som det det er, et nytt fly med nye fly egenskaper som er anderledes enn 737NG serien, ville det ikke ha vaert behov for MCAS.

Problemene startet naar man solgte inn at det ikke ville vaere forskjeller mellom aa fly f.eks. 737-800 og 737-8 Max - noe Boeing maatte bruke MCAS til aa oppnaa og der er kjernen i problemene ligger MCAS var det daarlige designet og tanken om aa skjule det for pilotene gjorde et problem produkt (MCAS) til et langt stoerre problem.
 
Southwest og AA stresset også Boeing for å få en oppgradering av NG istedet for en helt ny maskin. Tålmodighet er en dyd, sier’em ….
 
Back
Top