I dag er det 18.desember
Under forberedelsen til luke 18 måtte Fellowship spørre seg selv om han kan gi ut en kalender uten en Fellowship? Svaret gir seg selv..
Luke 18 gir enda en ny aktør i 1999. Air Botnia OY ble startet som et lite regional selskap i 1987 med en rute fra Helsinki til Oulu. I januar 1998 ble selskapet kjøpt opp av SAS, og i og med at SAS skiftet farger så fant de på denne varianten for en flåte på 6 F.28-4000 som SAS hadde overtatt etter Linjeflyg, og selv om de holdt seg til blått og hvitt så ga de også disse håpløse halvmalte røde motorene til Air Botnia, og det blå korset skal altså forestille et finsk flagg..
SE-DGS kom til Linjeflyg i april 1986, ble med inn i SAS i 1993 som "Sigrun Viking" og ble overført til Air Botnia i mai 1999. Her avbildet 21.juni på returen til Helsinki som KF902, en rute som ble åpnet 24.mai samme år. I spetember 2001 fløy den videre som ZS-JES, føst for FN en stund før den avsluttet karrieren for South African Express. Parkert i 2011 etter 25 år i lufta.
Air Botnia konverterte til Avro 85 og ble Blue1 i 2004.
Air Botnia F.28-4000 SE-DGS at ENGM/OSL 21-06-1999 by Ole Johan Beck, on Flickr
Under forberedelsen til luke 18 måtte Fellowship spørre seg selv om han kan gi ut en kalender uten en Fellowship? Svaret gir seg selv..
Luke 18 gir enda en ny aktør i 1999. Air Botnia OY ble startet som et lite regional selskap i 1987 med en rute fra Helsinki til Oulu. I januar 1998 ble selskapet kjøpt opp av SAS, og i og med at SAS skiftet farger så fant de på denne varianten for en flåte på 6 F.28-4000 som SAS hadde overtatt etter Linjeflyg, og selv om de holdt seg til blått og hvitt så ga de også disse håpløse halvmalte røde motorene til Air Botnia, og det blå korset skal altså forestille et finsk flagg..
SE-DGS kom til Linjeflyg i april 1986, ble med inn i SAS i 1993 som "Sigrun Viking" og ble overført til Air Botnia i mai 1999. Her avbildet 21.juni på returen til Helsinki som KF902, en rute som ble åpnet 24.mai samme år. I spetember 2001 fløy den videre som ZS-JES, føst for FN en stund før den avsluttet karrieren for South African Express. Parkert i 2011 etter 25 år i lufta.
Air Botnia konverterte til Avro 85 og ble Blue1 i 2004.
