Flypodden (NB skamløs selvpromotering)

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Flypodden (NB skamløs selvpromotering)

FLIGHT 353 – Nytt fra Sverige, BRA charter-exit og Spirit i konkurshjørnet


https://enkeltspent.no/flypodden/

Hmmm….i denne episoden var det vel 123 økonomer som diskuterte nedgangen i trafikken til og fra USA og ikke 1 - en av disse 123 økonomene snakket om pris ??? Har økonomer sluttet med Excel, inntekter og utgifter. Betyr ikke fly priser noen som helst lengre ???

Fra en trofast lytter (som regel lytter #1) som akkurat har kjøpt Seattle - Oslo - Seattle 3 dager før avreise til en pris som er på 2001 (etter 9/11) nivå. Og min veldig flotte kone med en av mine svigerinner kjøpte akkurat Portland - Napoli - Portland til det samme - DY long Haul Revolusjonen ville kostet 200 USD mere enn dagens Lufthansa / British Airways…..men i 2025 betyr kanskje ikke inntektene noe ?
 
Re: Flypodden (NB skamløs selvpromotering)

Hmmm….i denne episoden var det vel 123 økonomer som diskuterte nedgangen i trafikken til og fra USA og ikke 1 - en av disse 123 økonomene snakket om pris ??? Har økonomer sluttet med Excel, inntekter og utgifter. Betyr ikke fly priser noen som helst lengre ???

Fra en trofast lytter (som regel lytter #1) som akkurat har kjøpt Seattle - Oslo - Seattle 3 dager før avreise til en pris som er på 2001 (etter 9/11) nivå. Og min veldig flotte kone med en av mine svigerinner kjøpte akkurat Portland - Napoli - Portland til det samme - DY long Haul Revolusjonen ville kostet 200 USD mere enn dagens Lufthansa / British Airways…..men i 2025 betyr kanskje ikke inntektene noe ?

Krever at vi har data på det. Dog skal man være litt forsiktig å bruke akkurat slik anekdotiske bevis. Mange av flyselskapene og analysebyråene som jeg har lest sier jo at det litt færre passasjerer, men med høyere gjennomsnittspris ;)
 
Re: Flypodden (NB skamløs selvpromotering)



Hmmm….i denne episoden var det vel 123 økonomer som diskuterte nedgangen i trafikken til og fra USA og ikke 1 - en av disse 123 økonomene snakket om pris ??? Har økonomer sluttet med Excel, inntekter og utgifter. Betyr ikke fly priser noen som helst lengre ???

Fra en trofast lytter (som regel lytter #1) som akkurat har kjøpt Seattle - Oslo - Seattle 3 dager før avreise til en pris som er på 2001 (etter 9/11) nivå. Og min veldig flotte kone med en av mine svigerinner kjøpte akkurat Portland - Napoli - Portland til det samme - DY long Haul Revolusjonen ville kostet 200 USD mere enn dagens Lufthansa / British Airways…..men i 2025 betyr kanskje ikke inntektene noe ?
Nu var det bara 2,5 ekonomer 😉
 
Back
Top