Flyplasshotell SFO

737-405

ScanFlyer Gold
Hei folkens!

I slutten av mars går turen til SFO for en liten ukes ferie.
Med flyavgang klokken 06:04 lokal tid på hjemreisen satser jeg på å bo den siste natten ute ved flyplassen.
Er det noen som har erfaringer med et greit flyplasshotell ved SFO? Hvordan er det med transferbuss tidlig på morgenkvisten bort til flyplassen, eventuelt taxi?

Jeg er veldig takknemlig for alle innspill som kommer :-)

Har brukt Best Western Plus Grosvenor tre ganger nå, også sist jul. Greit og rimelig og kun vel 5 min fra flyplassen. Vet ingenting om tidlig morgen..Ring dem. Er også Travellodge next door, vet intet om det, men sikkert billig. Begge har iHop som nabo for grei mat.

Har også bodd Hilton SFO Bayfront. Dyrere og ikke verd det for ei seng og lenger unna.

Embassy Suites SFO funker greit, bodde der for en måned siden. Gratis shuttle frem og tilbake fra flyplassen; første fra hotellet gikk kl. 04.00, som var mer enn tidlig nok til å nå 06.30-avgangen min (dog var den UA domestic).

Embassy Suites SFO funker greit, bodde der for en måned siden. Gratis shuttle frem og tilbake fra flyplassen; første fra hotellet gikk kl. 04.00, som var mer enn tidlig nok til å nå 06.30-avgangen min (dog var den UA domestic).

Tipper trådstarters flight også er en domestic flight. Ingen andre enn amerikanske selskap (og Widerøe på anbudsrutene :wow:) som setter rutetid til 06.04 :colgate::p

Har brukt Best Western Plus Grosvenor tre ganger nå, også sist jul. Greit og rimelig og kun vel 5 min fra flyplassen. Vet ingenting om tidlig morgen..Ring dem. Er også Travellodge next door, vet intet om det, men sikkert billig. Begge har iHop som nabo for grei mat.

Har også bodd Hilton SFO Bayfront. Dyrere og ikke verd det for ei seng og lenger unna.

Hjertelig takk for supre tips, SQ 777 :-) Best Western Plus Grosvenor ser veldig greit ut i mine øyne. Det kan godt hende jeg ender opp på den!

Tusen takk for tips, flyKSU. Gratis shuttle teller definitivt på plussiden for mitt vedkommende. I tillegg kanon med info om shuttletider :D

Tipper trådstarters flight også er en domestic flight. Ingen andre enn amerikanske selskap (og Widerøe på anbudsrutene :wow:) som setter rutetid til 06.04 :colgate::p

Helt korrekt Cecilie! Nærmere bestemt SFO-EWR med United for å være pinlig nøyaktig. Noen som vet hvilken terminal denne går fra? 06:04 er et relativt spesielt avgangstidspunkt :colgate: Jeg har kun vært på den internasjonale terminalen ved SFO tidligere, men finner vel frem i kjent stil.

Noen som har anbefalinger med når man bør sjekke inn, tatt i betraktning av at jeg har bagasje som skal sjekkes inn og flyr First/Biz?

Noen som vet hvilken terminal denne går fra? 06:04 er et relativt spesielt avgangstidspunkt :colgate: Jeg har kun vært på den internasjonale terminalen ved SFO tidligere, men finner vel frem i kjent stil.

Noen som har anbefalinger med når man bør sjekke inn, tatt i betraktning av at jeg har bagasje som skal sjekkes inn og flyr First/Biz?

United flyr innenriks fra T3. Ganske folketomt da jeg var der på morraskvisten, men du kan jo ta første buss for sikkerhets skyld, og evt. chille i loungen? 06.04 er styggtidlig uansett. :)

United flyr innenriks fra T3. Ganske folketomt da jeg var der på morraskvisten, men du kan jo ta første buss for sikkerhets skyld, og evt. chille i loungen? 06.04 er styggtidlig uansett. :)

Takker for kjapp respons, flyKSU :-) T3 er notert i boken min! Ryker nok på en tidlig buss og roer an i loungen. Jeg kan sove på veien til EWR uansett. 06:04 er ikke drømmen - men tidsnok til at man er hjemme i Bergen 09:25 og rekker jobb om mandagen + tester ut nye Biz hos SAS dersom ting går som planlagt :colgate:

Jeg har også bodd på Embassy Suites SFO ifm med 07.00 avgang med Air Canada. Det var helt OK, liker generelt ikke designet på Embassy Suites men hey - du får jo en suite da. Shuttle funker bra, tok den kl 05.
Det finnes et annet hotell med ganske likt navn: Embassy Suites SFO Airport - South San Francisco. Det ligger i motsatt retning og litt lengre unna, har ikke testet.

Har også bodd på Hyatt Regency SFO, dette hotellet er finere. Langt bedre design på rommene og bedre standard. Ligger litt nærmere flyplassen, men spiller ingen rolle med 5 min ekstra med shuttle. Gåavstand til Benihana samt en veldig OK sports bar med bra burgere på hotellet.

Har bodd på Sofitel i Redwood City, ca 15km sør for SFO, de har gratis shuttle, men aner ikke hvor tidlig de starter, er et flott hotell i rolige omgivelser. På SFO er det veldig enkelt å komme seg mellom de ulike terminalene med tog.

La Quinta Inn SF Airport North fungerte greit for oss når vi bodde der i 2012.
4-5 minutter fra flyplassen. Gratis shuttle.

Jeg har bodd på Marriott og syntes det var helt greit.
En liten spasertur over broen så kan du spise på In-N-Out Burger :D
Jeg hadde selv en spinntidlig tur rett over 06:00 til Houston i fjor.
Fungerte kjempefint med shuttle og kom meg i god tid før sikkerhetskontrollen tok helt av. United Club loungen åpner 05:00, så da får du deg en kjapp kaffe og litt mat før avgang :)
God tur!

Jeg har også bodd på Embassy Suites SFO ifm med 07.00 avgang med Air Canada. Det var helt OK, liker generelt ikke designet på Embassy Suites men hey - du får jo en suite da. Shuttle funker bra, tok den kl 05.
Det finnes et annet hotell med ganske likt navn: Embassy Suites SFO Airport - South San Francisco. Det ligger i motsatt retning og litt lengre unna, har ikke testet.

Har også bodd på Hyatt Regency SFO, dette hotellet er finere. Langt bedre design på rommene og bedre standard. Ligger litt nærmere flyplassen, men spiller ingen rolle med 5 min ekstra med shuttle. Gåavstand til Benihana samt en veldig OK sports bar med bra burgere på hotellet.

Supert, tusen hjertelig takk for innspill view :-) Tar med meg dine råd inn i vurderingen her.

Har bodd på Sofitel i Redwood City, ca 15km sør for SFO, de har gratis shuttle, men aner ikke hvor tidlig de starter, er et flott hotell i rolige omgivelser. På SFO er det veldig enkelt å komme seg mellom de ulike terminalene med tog.

Takker og bukker for innspill vedrørende hotell og praktiske tips, rkvalvaa :-) Interessant hotelltips - det skal jeg sjekke ut.

La Quinta Inn SF Airport North fungerte greit for oss når vi bodde der i 2012.
4-5 minutter fra flyplassen. Gratis shuttle.

Tusen takk for innspill vedrørende hotell og Shuttle, hellbilly :) Tar det med meg i prosessen videre.

Jeg har bodd på Marriott og syntes det var helt greit.
En liten spasertur over broen så kan du spise på In-N-Out Burger :D
Jeg hadde selv en spinntidlig tur rett over 06:00 til Houston i fjor.
Fungerte kjempefint med shuttle og kom meg i god tid før sikkerhetskontrollen tok helt av. United Club loungen åpner 05:00, så da får du deg en kjapp kaffe og litt mat før avgang :)
God tur!

Takker hjerteligst for tips og innspill her, United1K. Alltid greit å vite når loungen åpner. Her skal jeg nok få i meg både kaffe og mat før turen går mot New York :-)

Back