Flyplasshotell på KSU

Re: Flyplasshotell på KSU

Når begynner byggingen av det nye Marriott hotellet på Nannestad da? Har ikke hørt noe mer om det.

Artikkel i TK:
http://www.tk.no/nyheter/article3070132.ece

I tillegg blir det gangbro fra hotellet til flyplassterminalen :)

TVNordvest melder i dag at Marriott sammen med Scandinavian Hospitality Group skal bygge ut hotellet på Kvernberget, med byggestart i Mars 2008. Hotellet skal stå ferdig i 2009.

Artikkel i TK:
"Flyplasshotellet åpner i 2009"

Marriott sin pressemelding: (Pressemeldingen er noen måneder gammel, men har ikke sett den linket her tidligere)
"Marriott International to vastly expand its presence in Scandinavia under a multiple franchise agreement"

Navnet de har kommet opp med høres jo sykt stilig ut og da :D
"Courtyard by Marriott Kristiansund International Airport"

Last edited:

"Courtyard by Marriott Kristiansund International Airport"

Det var da voldsomt da.....:8:

Jaja...., vil nå se grunnmuren først før jeg tror det.
Det som nevnes med gangbru fra hotellet til terminalen, må vel være den dagen alle bygg er flyttet nordover bak ny byggelinje det da?

Ellers ser jeg for meg en av landets lengste gangbruer....

hehe... Moro! Hadde ikke tippet at det første Marriot-hotellet ville bli et terminalhotell i Kristiansund! Da blir det i så fall det andre i rekken, etter Clarion-hotellet på Flesland - som riktignok fortsatt mangler brotilknytningen...

Hotellkjempen Marriott åpner neste år sine første hoteller i Norge. De første kommer på Gardermoen og ved Kristiansund lufthavn.

Artikkel i VG

Hmmm... Hvor på Gardermoen skal det ligge? Virker som man aldri får nok av hoteller på Gardermoen, det blir stadig mer populært å legge konferanser dit.

Vi har vel:
- Radisson SAS Airport Hotel
- Clarion Hotel Oslo Airport
- Quality Airport Hotel Gardermoen
- Rica Hotel Gardermoen
- Norlandia Oslo Airport Hotel
- Thon Hotel Oslo Airport
- Thon Hotel Gardermoen

Dessuten planlegger vel Scandic et flyplasshotell?

Det blir vel ikke gangbru før den nye terminalen er ferdigstilt, og den flyttes jo et stykke bakover. Hva er status på felles terminal forresten?

Ny terminalen kommer jo nesten helt ved hotellet da ;)

Ja, jeg sier jo det; at gangbru fra hotellet går til en terminal som vil ligge nord for ny byggelinje, men det forutsetter jo at den nye terminalen kommer først...., eller rettere sagt, også kommer.

Med all den sirupen som er på KB nå, kommer det aldri til å skje i vår generasjons levetid iallefall.

Men, jeg håper jo selvsagt andre vet hva som er på gang. "Pilotveien" er iallefall igang, og det er jo en trøst....

Ja, jeg sier jo det; at gangbru fra hotellet går til en terminal som vil ligge nord for ny byggelinje, men det forutsetter jo at den nye terminalen kommer først...., eller rettere sagt, også kommer.

Med all den sirupen som er på KB nå, kommer det aldri til å skje i vår generasjons levetid iallefall.

Men, jeg håper jo selvsagt andre vet hva som er på gang. "Pilotveien" er iallefall igang, og det er jo en trøst....

Er det ikke vedtatt at den nye terminalen skal stå ferdig om ikke så lenge da? I alle fall det jeg har hørt. Det pluss nedfelt senterbelysning :nor

Pilotveien" er iallefall igang, og det er jo en trøst
DEN har vi iallefall kontroll på ;)

Er det ikke vedtatt at den nye terminalen skal stå ferdig om ikke så lenge da? I alle fall det jeg har hørt
Nix vedtak ennå, siste var vel "før jul"....

Det jobbes med tegningene.. Kvalifisert gjetting 2011...

Ellers tror jeg dere har litt å gå på når det gjelder å være positiv og optimistisk :)

Noen tegninger som er offentliggjort? Gleder meg til å se hvordan den blir :)

Det jobbes med tegningene.. Kvalifisert gjetting 2011...

Ellers tror jeg dere har litt å gå på når det gjelder å være positiv og optimistisk :)

Opp gjennom tiden, på forskjellige fora...., har det liksom vært mitt lodd å dra visse andre her den "rette veien" etter som vedkommende hele tiden snakket om at sistemann måtte slukke lyset og greier.
Nå har det imidlertid snudd til at jeg nesten driter i hva som skjer på KB fordi det skjer så gudjammerlig treigt at man skulle tro hele kostebinneriet satt og sov.
Men på andre siden av fjellet derimot....; MED LYNETS HASTIGHET alt som skjer.....

Jeg fatter det bare ikke, FATTER DET IKKE!

2011? Nja, er man klar over hvor langt nord evt. ny terminal skal flyttes? Vet man hvor mye arbeid det er bare med grunnarbeidene, altså det man må gjøre før grunnmurene legges? ENORMT!
(Da tenker jeg på hele papirmølla med alt som skal innom alle styrer, kommiteer og jeg vet ikke hva, til det fysiske arbeidet, og ikke minst vedtak om finansiering).
Nei, når det gjelder KB...., 2013-14 tidligst, hvis noen gang....:angry:

Nå må vi jo ikke være så negativ da... Avinor har jo satt av penger til ny terminal, og det er et skrikende behov for det (spesielt på heli-siden) så den kommer nok om ikke så alt for lenge :)

De begynner vel og utvide sikkerhetssonene rimelig snart nå, og da skal jo ny adkomstvei på plass. Så sprenger de vekk all driten bak P2, slik at det blir flatt og hiver det de sprenger neddi høla som skal fylles ut for å forlenge RW. Det går vel framover, om ikke så fort da :rolleyes: :nor

Innen utgangen av 2010 skal følgende hoteller stå ferdige:

Marriott Hotel Oslo Airport med 290 rom
Renaissance Malmoe Hotel med 115 rom, beliggende midt i Malmö sentrum
Marriott Resort Trysil med 280 boenheter
Marriott Resort Hemsedal med 310 boenheter
Courtyard by Marriott Kungsholmen, Stockholm med 272 rom
Courtyard by Marriott Kristiansund International Airport med 155 rom.

http://boarding.no/art.asp?id=30104

Opp gjennom tiden, på forskjellige fora...., har det liksom vært mitt lodd å dra visse andre her den "rette veien" etter som vedkommende hele tiden snakket om at sistemann måtte slukke lyset og greier.
Nå har det imidlertid snudd til at jeg nesten driter i hva som skjer på KB fordi det skjer så gudjammerlig treigt at man skulle tro hele kostebinneriet satt og sov.
Men på andre siden av fjellet derimot....; MED LYNETS HASTIGHET alt som skjer.....

Jeg fatter det bare ikke, FATTER DET IKKE!

2011? Nja, er man klar over hvor langt nord evt. ny terminal skal flyttes? Vet man hvor mye arbeid det er bare med grunnarbeidene, altså det man må gjøre før grunnmurene legges? ENORMT!
(Da tenker jeg på hele papirmølla med alt som skal innom alle styrer, kommiteer og jeg vet ikke hva, til det fysiske arbeidet, og ikke minst vedtak om finansiering).
Nei, når det gjelder KB...., 2013-14 tidligst, hvis noen gang....:angry:

Vel.. du kan få en forklaring på det.. noen gjør noe mens andre bare syter.. i hvilken kategori vil du si du havner? :)

Back