Flyplassen i BKK steng - pga demonstranter

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
SAS sliter med å bli enig med seg selv. Det er i alle fall det intrykket jeg har fått, siden informasjonen som blir gitt åpenbart avhenger av hvem du snakker med. Enten det, eller så ombestemmer de seg veldig ofte...

Det værste er at informasjonen er sprikende; det ene øyeblikket får jeg beskjed pr. e-post fra SAS om at SAS dekker hotell, men når jeg så sjekker pr. telefon må jeg betale det selv...

"http://www.nettavisen.no/verden/article2427725.ece

I denne saken som ble publisert i går, sier i hvert fall informasjonssjefen i SAS at de dekker hotell på tross av at de ikke er forpliktet til det:
"- Dette er en såkalt force majeure som er utenfor flyselskapenes kontroll. På tross av det, så stiller vi med hotell og forpleining i form av mat for de passasjerene som er i Bangkok og København, sier han. "

Jeg håper de lar flyene være i fred i alle fall. Samt utstyret som brukes til å betjene flyene...

En god del. Det er blandt annet SAS-flyet jeg skulle ut med, og det står sammen med ca. 5-6 Thai fly. Da jeg ble evakuert stod det et og annet fly ved gate, men det står en del på oppstillingsplassene rundt omkring, samt ca. 4 (?) fly på det jeg tror er cargo-terminalen. Om jeg skal gjette, så kan det være så mange som 70 fly...

Charterturistene er nok glade som skal til Phuket, og ikke
blir rammet av dette. Man kunne nettopp se en engelsk
turist (muligens), som skrev av sinne - at han ville til
Phuket (som var strandet på Bangkok..)

Når det gjelder Bangkok har British Airways "flyttet" trafikken
fra BKK til SIN. Buss til Pattaya og videre med fly til KUl og så
til SIN. Rutene fra LHR til SYD (via BKK) blir omdirigert
via SIN inntil videre.

Det ser ut som at de får det travelt på SIN/WSSS, ja.

Nå befinner jeg meg i alle fall på Rembrandt Hotel sammen med resten av SAS-passasjerene, og det sies at flyplassen skal åpne i morgen...

Og nå åpner Thailandske myndigheter opp for å bruke U-tapau , som ligger noen mil sør for
Pattaya.

http://www.helgeland-arbeiderblad.no/verden/article3951602.ece

Synd med hele denne uroen, da det går så voldsomt ut over hele turistnæringen i landet.

Tja, det spørs vel om noen velger å bruke U-tapau, selv om de har 3500m runway. Kjenner jeg PAD'ene rett, sender de vel noen busslaster dit også om det begynner å dukke opp europeiske long-haul maskiner der...

MH legger også sine BKK-flighter til U-Tapao (UTP). Blir ikke vanlige fire daglige da UTP ikke kan håndtere det dog. Det er satt inn en A330-300.

Samtidig settes det også inn en større maskin (A330-300, 294 pax) fra HKT så at ev. pax med billett fra BKK kan komme seg med derfra om de klarer å komme seg dit. Har man billett fra BKK så kommer man med fra HKT så lenge det er ledig plass.

Det er også gitt waiver på alle endrings- og refusjonsgebyrer for pax til BKK med reise frem til 07DEC08.

Edit: Her er dagens og morgendages ops: http://www.malaysiaairlines.com/uploads/en/downloads/common/announcement-bkk.pdf

Last edited:
Tja, det spørs vel om noen velger å bruke U-tapau, selv om de har 3500m runway. Kjenner jeg PAD'ene rett, sender de vel noen busslaster dit også om det begynner å dukke opp europeiske long-haul maskiner der...

Det er en militær flyplass så der tror jeg det blir problemer med adgang for PAD'ene.

Hvor lang tid tar det før demonstrantene finner veien til U-Tapou da?
Tør de militære skyte mot demonstrantene om de prøver å ta seg inn der?
Vet at denne flyplassen også brukes sivilt til daglig. Bangkok airways har iallefall ruter derfra.

BF:cool2

Tja, normalt sett dreier slike demonstrasjoner seg om noe jeg kan støtte. Så det at jeg da blir strandet av en demonstrasjon der jeg ikke støtter motivet bak den blir liksom ekstra salt i såret...

PAD ønsker ikke et demokrati slik vi kjenner det i Europa, hvor hver mann (og kvinne) har en stemme. Fattige bønder i nord blir betegnet som "stemmekveg" av PAD...

Back