Flyplass om dagen - byggeplass om natten

Det er tydeligvis sprengt på Flesland. Da jeg fløy Norwegian over fra Oslo forrige uke måtte vi bruke fjernparkering! I rushen er det direkte utrivelig i terminalbygget.

Men de 14 nye oppstillingsplassene vil vel ikke være tilknyttet terminalen?

Det er tydeligvis sprengt på Flesland. Da jeg fløy Norwegian over fra Oslo forrige uke måtte vi bruke fjernparkering! I rushen er det direkte utrivelig i terminalbygget.

Men de 14 nye oppstillingsplassene vil vel ikke være tilknyttet terminalen?

Nei, de kommer nok under Avinor sitt nye motto: Mer buss til alle!

-A

PS: Buss er jo også kjent som et miljøvennlig transportalternativ.

Nei, de kommer nok under Avinor sitt nye motto: Mer buss til alle!

-A

PS: Buss er jo også kjent som et miljøvennlig transportalternativ.

Høres unektelig litt kortsiktig ut. Terminalen blir jo ikke større av flere flyparkeringsplasser... Og halvparten av problemet er jo at dagens terminal er for liten.

Ja, bare de når de skal fylle opp en vanlig charter er det jo laaange køer ved innsjekkingen, enda være kommer det å bli når de skal checke inn passasjerene til Japan, tar vel nesten hele terminalen.

Husker når jeg hadde arbeidsuke på stuer avdelingen, så sa han ene stuern japanerene er som maur siden det er så mange av de, og de har jo mangevis av kofferter om gangen :D Oversvømmelse av kofferter på stuer avd.

Høres unektelig litt kortsiktig ut. Terminalen blir jo ikke større av flere flyparkeringsplasser... Og halvparten av problemet er jo at dagens terminal er for liten.

Tror nok dette hjelper mye. Da jeg sluttet på Flesland for snart 2 år siden hadde jeg på min siste nattevakt kun 1 ledig parkering/stand da alle flyene var landet, og det er den som normalt brukes av Lufttransport/ambulansefly. På alle andre parkeringer sto det fly. Det kaller jeg sprengt flyplass. Det vil naturligvis med disse nye standene bli mulighet til å la flere fly overnatte, og jeg tror personlig at det har vært det mest begrensende for BR.

Når det gjelder innsjekking til disse Tokyoflightene er det mulig de sjekker dem inn på Cruisebåten og busser dem rett til flyet, det er blitt gjort før med suksess med Corsair.

Det er mulig at man kan differensiere prisene/landingsavgiftene ettersom om man vil ha gate eller ikke. Det kan tiltrekke seg lavprisaktører. Kun en spekulasjon fra min side.

Vel, så lenge det er nok kapasitet i pøsledisken og i tax-free butikken er Avinor fornøyde....da får jo tante Skrue i Finansdepartementet sine utbytte kroner:angry:

- Det har gått svært bra så langt. Så vidt vi vet har bare ett fly blitt kansellert på grunn av arbeidene.

Vel det er kanskje et som er kansellert, men hvor mange har ikke fått lande og må lande andre steder ... er jo fly fra STN som har landet på OSL. Samt at SK301 har vel også snudd på veien over.
Er av den grunnen at 301 har fått fremskyndet avgangstid på kvelden, og skal ikke holdes igjen pga transitt pax. Er virkelig on-time kontroll på den avgange.

Back