'Flyplanflopp for Kjos & Co.'

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
De tyner likevel fortsatt 2011-sitronen ...

Skånvik protesterer når E24 indikerer at Norwegian er forsinket med sine planer.

- Det er ikke skjedd noe som kan karakteriseres som «forsinkelser». Vi har vært åpne om dette tema når media har spurt om hvilke planer vi jobber med men vi har ikke «lovet» noen dato for offentliggjøring – verken til finansmarked eller andre. Dette kommer når vi er klare for det, skriver Skånvik.

http://e24.no/boers-og-finans/article3984779.ece
 
Kanskje ikke veldig overraskende...

Hvor "ille" hadde det vært om de hadde fått tak i et par A330 for en stakket stund?!
I følge Wiki skal 787-8 ha plass til ca 220 passasjerer i et treklassesystem, mens A330-200 skal ha plass til ca 290 i tre klasser. Størrelsesforholdet blir jo noe det samme, A330-200 er ca 30% større enn 787-8.. Markedet er vel ikke utømmelig, tross alt og det hadde vel vært greit å kunne kommet igang med opperasjonene..
Alternativet er kanskje 757-300 men det foresvever meg at det markedet ikke er utømmelig på tilgjengelig materiell..

Nå er det vel ikke utenkelig at noen med over det vanlige kunnskap i Excel på Fornebu har fundert på akkurat det der, men det virker litt rart..
Det er nok ikke gjort over natten å bygge en slik organisasjon, selv om de sikkert er godt igang allerede.

Men å kalle det en flopp allerede nå er vel å dra det litt langt, det kom vel ikke akkurat som en veldig overraskelse.. Jeg vet ikke hvilke LN av 787 de har fått, men det er vel endel forran de i køen. Så jeg tror det ikke før jeg får se en 787 readhead lander på OSL, første halvdel av 2012.. :D
 
757-300 har ikke interkontinental rekkevidde .....

En aldri så liten detalj det der, da må vi fram med duct tape og større hårfønere..

Ellers får de gå for 330, eller vente. Noe som faktisk ser ut til å være planen!
 
En 330-200 er ikke 30% større enn en 787-8, og det er ingen som har en 330-200 i 3 klasser som klarer få inn 290 passasjerer, da snakker vi en klasse!
 
Maskinene du tok med deg hit for en haug med år siden, hadde de drikkepause på veien?

Værnes-Bangor går akkurat. De flightene var også relativt lette, noe som gjør underverker for rekkevidden. Og det er jo også 750 kn kortere enn OSL-NYC.
 
Har Skånevik noen gang i verdenshistorien tatt kritikk og beklaget noe som helst? Stakkars den jæveln som dealer med denne dama til daglig. :rolleyes

Folk er vant til å reise non stop til NYC og til Thailand, det har dem gjort i titalls år, frøken

DY kommer ikke i gang før 787 blir levert og det er jaggu ikke sikkert at det blir i 2012
 
Airbus A330 säljer extremt bra nu, väntetiden är flera år för en ny kund. Jag tror år 2010 var det enskilt bästa i Airbus A330 historia. Vill DY komma igång med interkont fort får de titta efter begagnade Boeing 767-300ER.
 
Airbus A330 säljer extremt bra nu, väntetiden är flera år för en ny kund. Jag tror år 2010 var det enskilt bästa i Airbus A330 historia. Vill DY komma igång med interkont fort får de titta efter begagnade Boeing 767-300ER.

Det er ingen som sier dem har hastverk.
 
Værnes-Bangor går akkurat. De flightene var også relativt lette, noe som gjør underverker for rekkevidden. Og det er jo også 750 kn kortere enn OSL-NYC.

ATAs 757-300 funka fin-fint fra Toronto-Oslo :-) Men vi hadde vel et par seterader til hver på veien hjem til Norge...
 
Kanskje de kan få noen billige 767 som mellomløsning til dreamlineren er på plass?

Det hadde vel vært en litt stor kamel å svelge for Kjos etter hans uttalelser om alderen på SAS flåte, å starte LH operasjoner med en flytype SAS faset ut for 10 år siden...
 
Last edited:
Var det ikke høsten 2009 de sa de skulle begynne med Intercont, og at de håpet på oppstart våren 2010?

Isåfall er det drøyt å ralle om at det ikke er forsinkelser. Det er i det minste forsinkelser i forhold til de offisielle utspillene deres.

Det hun sier er kanskje at de aldri hadde noen planer om å gjøre slik de først sa.

Correct me if I am wrong
 
Historien er vel full av preannonseringer av diverse ruter som aldri ble noe av. DY er hverken bedre eller dårligere enn mange i så måte. Jeg kan vanskelig se at DY har så mye å beklage i denne saken.
 
Last edited:
Det hadde vel vært en litt stor kamel å svelge for Kjos etter hans uttalelser om alderen på SAS flåte, å starte LH operasjoner med en flytype SAS faset ut for 10 år siden...


Nå er Kjos flink å snu kappa etter vinden, så det takler han nok..
 
Var det ikke høsten 2009 de sa de skulle begynne med Intercont, og at de håpet på oppstart våren 2010?

Isåfall er det drøyt å ralle om at det ikke er forsinkelser. Det er i det minste forsinkelser i forhold til de offisielle utspillene deres.

Det hun sier er kanskje at de aldri hadde noen planer om å gjøre slik de først sa.

Correct me if I am wrong

Høsten 2009 ble vel kun fremsatt av "The Forum" - rent offesiellt sa vel ikke Norwegian noe om IC før i 2010 - ja ryktene gikk på høygang og tildels med gode kilder - men Norwegian selv har vel vært nokså nøkterne.

Så lenge det er penger å tjene på å svelge en Kamel eller 2 tror jeg neppe DY og Kjos tenker seg lenge om, de har vel en strategi om å tjene penger ;)
 
Høsten 2009 ble vel kun fremsatt av "The Forum" - rent offesiellt sa vel ikke Norwegian noe om IC før i 2010 - ja ryktene gikk på høygang og tildels med gode kilder - men Norwegian selv har vel vært nokså nøkterne.

Så lenge det er penger å tjene på å svelge en Kamel eller 2 tror jeg neppe DY og Kjos tenker seg lenge om, de har vel en strategi om å tjene penger ;)

Ikke utenkelig, men det er jo ikke i nærheten så morsomt å diskutere denne saken i filler om vi skal være så nøkterne som du!! ;)
 
Back
Top