Flypassasjerer på vent hele dagen

Re: Flypassasjerer på vent hele dagen

Det er jo 100% selvvalgt av DY at de er tro mot sitt konsept med null interline. Et konsept som nok i det lange løp for et LCC er billig og bra.
Om de ikke tegner interlineavtaler med SAS og andre selskap(som igjen drar med seg kostnader for avregning, avtaler etc) så står de igjen med å måtte kjøpe opp seter av andre selskap på vanlige billettvilkår.
Jeg vil tro at dette skal kunne løses via billettkontorene på aktuell flyplass og fakturering på vanlig måte, da de færreste handlingagenter sitter med noe kredittkort som kan benyttes til dette.

Jeg vil tro at dette skal kunne løses via billettkontorene på aktuell flyplass og fakturering på vanlig måte, da de færreste handlingagenter sitter med noe kredittkort som kan benyttes til dette.

Eventuelt kan selskapet ha sentralt ansatte som ordner dette.

De har da en stasjonssjef der? Han maa da ha et firmakort?

Interessant diskusjon. Tror nok dere må ta hensyn til at det kun går 3 daglige avganger med begge selskaper i løpet av dagen. I tillegg så har neste avgang (11.00) en tendens til å være med godt belegg for begge selskapene. Interline eller ikke, er det ikke flyseter tilgjengelig, samt at DY ikke velger å sende nytt fly så må pax vente.

Et annet moment som ikke har vært tatt opp her er fleksibiliteten til å ta ned fly fra TOS/BDU for å plukke med pax. Dette har SAS alltid vært flinke til i slike situasjoner, slik at kunder blir minst mulig berørt. Selvfølgelig koster dette litt, men sikrer at en holder seg på rett side av 5 timers regelen.

Men da var det, som MOW sier, på basis av et kredittkort - og ikke noen interline-avtale...(DY skrev neppe ut FIMs og annet kos... - med mindre DY hadde avtale med SK - noe jeg i grunnen tviler på)...

SAS sendte faktura til Norwegian - verre er det ikke. Trenger verken avtale eller kredittkort for å behandle kundene sine ordentlig.

Jaja, faktura og kredittkort er jo forsåvidt to sider av samme sak - greien er "hard betaling" (i USA er det nok vel så vanlig med kredittkort).

Jaja, faktura og kredittkort er jo forsåvidt to sider av samme sak - greien er "hard betaling" (i USA er det nok vel så vanlig med kredittkort).

Litt OT men i usa springer de vel ennå rundt med sjekker.

Det hadde vært utrolig gøy å lese (for meg), men dessverre så ser det ikke ut til at noe flysellskap jeg vet om har så god informasjon.

Og dessverre ser det ikke ut til at det finnes noen redaksjon (bortsett fra fagredaksjoner) som ville vært interessert i trykke/vise/sende den slags! Jeg synes jeg hører redaksjonssjefen min om jeg f.eks. redegjør for alle sider av Bernoullis prinsipp ved feil på en høydemåler ... ^_^

Herregud da :p

Poenget var selvsagt ikke å få en detaljert utledning om problemet, men å få en mer EKSAKT utledning. Å få en utledning som ikke er krisemaksimert slik at man for det første ikke utnytter krisemaksimeringen i media for å få flere lesere, men også for artikkelens verdi.

Nei, jeg vet ikke om det jeg leste på tekst-tv eller hørte på distriksnyhetene var noe mer korrekt enn Harstad Tidenes framstilling - men når jeg har hørt at problemet var mindre enn det som sto i denne avisen (ht), så tenker jeg automatisk at det minste problemet er mer realistisk enn det største problemet. Er jo gjerne slik i media ;)

overdrivelse eller ikke i media; sånn er det å reise med Norwegian i slike tilfeller. Det er et valg man tar og en risiko man tar når man bestiller billett med Norwegian, tydeligvis. Og i tillegg skulle begynne å klandre SAS blir jo litt rart. Jeg går da ikke på Meny å klager på kjøtt jeg har kjøpt på Rema 1000.

Hehe, siden det passer så godt inn i diskusjonen: TCAS - feilen på flyet var nettopp TCAS;)
Vi sendte forøvrig en flytekniker til EVE for å ordne opp, men det tar nødvendigvis noen timer ifra feilen oppstår til flyet er klart.

Hæ? Man har da lov til å MEL-release et fly for å fly hjem til basen om problemet bare er at TCAS er U/S...?

overdrivelse eller ikke i media; sånn er det å reise med Norwegian i slike tilfeller. Det er et valg man tar og en risiko man tar når man bestiller billett med Norwegian, tydeligvis. Og i tillegg skulle begynne å klandre SAS blir jo litt rart. Jeg går da ikke på Meny å klager på kjøtt jeg har kjøpt på Rema 1000.

Det er jeg helt enig i ;) Jeg kjøper f.eks ikke Norwegian ned til Gardermoen hvis jeg skal rekke et fly f.eks til utlandet 2 timer etter landing....

Det paret som fikk spolert hele utenlandsturen sin pga. dette, som ikke hadde
gjennomgående billetter - burde jo ha luktet lunten ganske raskt; og booket
første og beste fly med SAS nedover..

...og i går var det SAS sin tur. 7 flyet hadde fremdeles ikke reist avgårde i 15 tiden.

Hm, nå ble vel tema litt feil , det handlet vel ikke om når maskinen fløy men om hva som skjedde med PAX , regner med at f.eks -800 maskinen som gikk i 11 tiden var veldig full ?

Back