Flypass-Innlands?

Fokker-50

Litt overalt
Nå er det en stund siden jeg har reist innlands, lurer derfor på om man må vise flypass? Sjekket litt opp men på noen sider står det at du må ha med også på andre sider står det at du kan reise innenfor norden uten? hva skall man tro?? hjelp :s

Re: FLYPASS-Innlands?

Flypass?
Vist du mener vanlig pass, så er svaret nei.
På alle innenriksruter må du kun fremvise legitimasjon (førerkort, bankkort etc) dersom du har sjekket inn bagasje. Har du kun håndbagasje trenger du som regel ikke ID.

Blant annet så har jeg til og med reist Trondheim - København og Trondheim - Alicante uten å måtte vise fram noen form for ID.

Aldri vist noe som helst ID på innenriksfly det siste året, sjekket baggasje eller ikke, stanby billett eller ikke.

Flypass?
På alle innenriksruter må du kun fremvise legitimasjon (førerkort, bankkort etc) dersom du har sjekket inn bagasje. Har du kun håndbagasje trenger du som regel ikke ID.

Du må kun fremvise reisedokumenter, i en eller annen form som er lesbar for sikkerhetstjenestens maskin. Dette uavhegig av om du har sjekket inn bagasje eller ei

Vidar

Flypass?
På alle innenriksruter må du kun fremvise legitimasjon (førerkort, bankkort etc) dersom du har sjekket inn bagasje.

Har reist mange ganger innenriks med innsjekket bagasje uten å måtte vise ID.

På alle innenriksruter må du kun fremvise legitimasjon (førerkort, bankkort etc) dersom du har sjekket inn bagasje

Feil.
Dette midlertidige innførte regelverket er fjernet

Vel senest da jeg fløy fra Bodø til Oslo dagen etter Bodø Airshow med Norwegian viste jeg ingen form for leg. Kun bilett/boardingpass. Og jeg hadde innsjekket bagasje.

Siden vi spikker fliser her allerede.. Er jo akkurat det Thomas sier :)

Det med å vise ID (leg av type: bankkort, førerkort, pass, fødselsattest, reisebevis for flyktninger og utlendingspass) falt bort da man måtte ha reisedokumentasjon (les: boardingkort, reiserute, sms, bagasjetag-kvittering) for å komme igjennom sikkerhetskontrollen.

Siden vi spikker fliser her allerede.. Er jo akkurat det Thomas sier :)

Det med å vise ID (leg av type: bankkort, førerkort, pass, fødselsattest, reisebevis for flyktninger og utlendingspass) falt bort da man måtte ha reisedokumentasjon (les: boardingkort, reiserute, sms, bagasjetag-kvittering) for å komme igjennom sikkerhetskontrollen.

Undskyld du har rett, jeg leste feil på det innlegget Thomas svarte på. Jeg leste at den sa at man ikke trengte å vise leg. Men det var jo stikk motsatt den skrev at man måtte vise leg, og så rettet Thomas på det. Ser feilen jeg gjorde.

Back