Flynyheter

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
Ser at det skjer endel i luftfarten. Fra andre internettsider finner en:

Finnair starter idag ny rute til Azorene.
European business leaders rewards (EBLR) har blit ttildelt Ryanair's O'Leary.
Greske flyplassansatte streiker imorgen og overimorgen pga nedskjæringer av ansatte.
Iberia starter med rute Madrid-Moskva med A319.
Lufthansa-Swiss avgjøres tirsdag(imorgen).
Delta kvitter seg med 14 B737.
Continental bytter maskin på EWR-MAN og erstatter B777 med to daglige avganger med B757 med winglets.

Hangar

Madrid-Moskva med A319...er litt av en reise. Hvor mange timer?

Laaangt i en liten flymaskin... Selv er rekorden min i en A319 5 timer fra Washington DC til Seattle...langt det også!

Ja enig i at det hørtes veldig langt ut.

Litt bedre så snart det er widebody-fly. Tror SAS får en stor fordel i forhold til CO om de starter EWR med B767....

Men nå kommer jo både A319/320 og 757 med mange tv-skjermer og det hjelper!!!

Jo TV-skjemrer medfører jo enda mer stillesitting, ikke akkurat det beste ved flyturer....men for passasjerene oppleves det kanskje bedre, men i virkelighetene passifiserers man enda mer.....

Mange som går rundt i midtgangen under servering er nok ingen drøm...(...tar lengre tid for alle som sitter stille også å få servering også).

Originally posted by EB
Laaangt i en liten flymaskin... Selv er rekorden min i en A319 5 timer fra Washington DC til Seattle...langt det også!

jeg har (en gang i en annen tid) fløyet OSL-LPA (med stopp et sted i Spania) med Braathens SAFE 737-200. Det tok ÅTTE timer!!!

Sikkert greit...men jeg synes nå vanlige selskaper og deres service er litt av sjarmen ved å reise...

Enig i det - og dessverre har det blitt langt mindre "sjarm" ombord i flyene de siste årene.

Enn så lenge......
Neida - jeg tror vi går andre vegen med mer sjarm inn i kabinen igjen.

JEPP... Ryanair satser ikke på langruter...så da kan fokus fortsatt være mennesker, service, tilbud av priser i rett miks!

Det var dette med hvordan en velger å se det.

Ryanair kommer aldri å få gratis servering ombord. Jeg snakker om fullservice-selskaper som SAS etc.

Men vi kan vel ikke komme unna det faktum at den "støy" Ryanair lager i et marked og som de ofte får med seg media på skaper et annet fokus også hos de tradisjonelle. Når Ryanair i går igjen bruker annonsen med gjennomsnittspriser hos Ryanair, SAS og Lfthansa - men bevist glemmer at noen også flyr langruter og noen også har flere klasser ombord - så er det ikke rart at man kan oppleve Ryanair som ...ja som Ryanair!

Back