FlyNonStop starter å fly Bodø - London City

Re: FlyNonStop starter å fly Bodø - London City

Billetter forøvrig allerede lagt ut. Introduksjonspriser til 1998,- og ordinære priser fra 2498,- tur/retur. Blir vel kanskje en London-tur i vinter :)
 
Re: FlyNonStop starter å fly Bodø - London City

Klarer FlyNonstop økt program og lengre distanser med bare ett fly? Eller blir det tilsvarende reduksjon på rutene som har gått i sommer?
 
FlyNonStop starter å fly Bodø - London City

Klarer FlyNonstop økt program og lengre distanser med bare ett fly? Eller blir det tilsvarende reduksjon på rutene som har gått i sommer?

De kutter destinasjoner fra KRS i vinter. Nice og Barcelona kuttes. Men hva som skjer neste vår/sommer blir jo spennende. Da kan vel et fly bli lite...
 
Re: FlyNonStop starter å fly Bodø - London City

Satsingen i KRS er tydeligvis ikke vellykket. Det blir en utfordring å finne arbeid til kjerra som gjør at de kan holde hodet over vannet ...
 
Re: FlyNonStop starter å fly Bodø - London City

De kutter destinasjoner fra KRS i vinter. Nice og Barcelona kuttes. Men hva som skjer neste vår/sommer blir jo spennende. Da kan vel et fly bli lite...

Satsingen i KRS er tydeligvis ikke vellykket. Det blir en utfordring å finne arbeid til kjerra som gjør at de kan holde hodet over vannet ...

Ja, men at Nice og Barcelona kuttes om vinteren er vel som normalt og noe annet hadde vært rart. Bare se på hva SK of DY gjør på disse destinasjonene om vinteren

Og de vil vel være avhengig av endel ymse charter gjennom vinterhalvåret?
 
Re: FlyNonStop starter å fly Bodø - London City

Hvilken støtte får Norwegian for TOS-ruten?

Ingenting nå tror jeg. Det var snakk om samarbeid med Hurtigruta forrige gang ruta var på plass (det var ikke offentlig støtte, av mange grunner) - men det foreligger vel ikke nå. DY fløy jo i senvinter vinge-mot-vinge med jet2.com sine charteravganger, hvilket var Hurtigruta sitt charter-prosjekt.

Ruten drives vel nå fra britisk base, ikke norsk. Utgiftene er vel lavere og ruten er derfor regningssvarende. Min teori, ihvertfall.
 
Re: FlyNonStop starter å fly Bodø - London City

Ingenting nå tror jeg. Det var snakk om samarbeid med Hurtigruta forrige gang ruta var på plass (det var ikke offentlig støtte, av mange grunner) - men det foreligger vel ikke nå. DY fløy jo i senvinter vinge-mot-vinge med jet2.com sine charteravganger, hvilket var Hurtigruta sitt charter-prosjekt.

Ruten drives vel nå fra britisk base, ikke norsk. Utgiftene er vel lavere og ruten er derfor regningssvarende. Min teori, ihvertfall.

Jeg skjønte ikke kommentaren til -MOW, men det er godt mulig noe har gått meg hus forbi. Jeg trodde heller ikke det forelå noen form for økonomisk støtte til DY.

Det er forøvrig korrekt at ruten drives fra LGW-basen. De to gangene jeg har fløyet den (i juli) så var det helbritisk cockpit, samt at 3 av 4 CA'er var briter. Nesten som å komme hjem (til mitt andre hjemland)...:)

I april og mai ble det ifølge CAA fraktet rundt 1800 passasjerer mellom LGW og TOS. Jeg antar at de teller både avgående og ankommende passasjerer, så da snakker vi om rundt 110 passasjerer per flight i snitt, eller drøye 60% kabinfaktor (om jeg leste tabellen riktig i farten). Jeg er litt usikker på om det er godt nok til å tjene mye penger, men kostnadsnivået er nok noe lavere enn tidligere så forhåpentligvis går det rundt.
 
Last edited:
Re: FlyNonStop starter å fly Bodø - London City

Interessant at Flynonstop må velge andre flyplasser enn Kjevik for å tjene penger. Drømmen til Hennig-Olsen var jo å fly sørlendingene direkte ut i Europa. Når det er sagt tror Flynonstop har mye å vinne på å ikke utelukkende basere seg på Kristiansand-flygninger. De opprettet åpenbart for mange ruter derfra. Det hadde holdt med to-fire ruter, akkurat som det holder med en-tre ruter fra andre mindre flyplasser. Kanskje de kunne satset mer på W-flygninger som inkluderte tre-fire byer? F.eks. Bodø, Ålesund og Kristiansand med omtrent samme rutetilbud fra hver flyplass. Noe av problemer til Fynonstop er jo at åtte ruter fra en og samme flyplass gjør at rutene konkurrerer mot hverandre. Slik som Paris, Parma og Berlin - helt håpløse ruter.

Hvordan har Ålesund-Nice-ruten gått?
 
Re: FlyNonStop starter å fly Bodø - London City

Interessant at Flynonstop må velge andre flyplasser enn Kjevik for å tjene penger. Drømmen til Hennig-Olsen var jo å fly sørlendingene direkte ut i Europa. Når det er sagt tror Flynonstop har mye å vinne på å ikke utelukkende basere seg på Kristiansand-flygninger. De opprettet åpenbart for mange ruter derfra. Det hadde holdt med to-fire ruter, akkurat som det holder med en-tre ruter fra andre mindre flyplasser. Kanskje de kunne satset mer på W-flygninger som inkluderte tre-fire byer? F.eks. Bodø, Ålesund og Kristiansand med omtrent samme rutetilbud fra hver flyplass. Noe av problemer til Fynonstop er jo at åtte ruter fra en og samme flyplass gjør at rutene konkurrerer mot hverandre. Slik som Paris, Parma og Berlin - helt håpløse ruter.

Hvordan har Ålesund-Nice-ruten gått?

På KRS har de en sterk konkurent både på pris å ikke minst frekvens i KLM
 
Re: FlyNonStop starter å fly Bodø - London City

Ser at DY kontrer med en Bodø-London-kampanje (via OSL selvsagt), flust av reklamebannere (på nett) som jeg får opp i hvert fall.
 
Re: FlyNonStop starter å fly Bodø - London City

Ser at DY kontrer med en Bodø-London-kampanje (via OSL selvsagt), flust av reklamebannere (på nett) som jeg får opp i hvert fall.

Wow! Ikke verst å kontre ved å gjøre i praksis...ingenting?...
 
Re: FlyNonStop starter å fly Bodø - London City

Hvordan har Ålesund-Nice-ruten gått?

Omtalt i avisen Nytt i Uka den 7. august:
Det aller siste tilskuddet til utenlandske direkteruter fra Vigra, Nice, har fått en mer moderat start, men det har sin forklaring, mener Hånde:
– Salget til Nice-ruta starta ikke før i mars, og da var det veldig mange som allerede hadde kjøpt billetter til Nice via andre destinasjoner, blant annet via Amsterdam med KLM. Det er mange sunnmøringer som har leilighet eller hus i Nice, og jeg er ganske sikker på at denne ruta vil ta seg opp til neste år når tilbudet er bedre kjent.

Ref.: http://www.nyttiuka.no/default.aspx?menu=617&id=51079
 
Back
Top