Dette blir litt OT, men Norwegian sier de er fornøyde til tross for enkelte tomme fly fra TOS.
- Vi ønsker oss selvsagt smekkfulle fly.
http://www.nordlys.no/nyheter/article6672429.ece
Klarer FlyNonstop økt program og lengre distanser med bare ett fly? Eller blir det tilsvarende reduksjon på rutene som har gått i sommer?
De kutter destinasjoner fra KRS i vinter. Nice og Barcelona kuttes. Men hva som skjer neste vår/sommer blir jo spennende. Da kan vel et fly bli lite...
Satsingen i KRS er tydeligvis ikke vellykket. Det blir en utfordring å finne arbeid til kjerra som gjør at de kan holde hodet over vannet ...
Sannheten er vel at den går i pluss når støtten er lagt til ..![]()
- Vi hadde forventet et bra salg, men ikke før i dag. Det er jo først i dag vi begynner annonseringen
Har solgt billetter for 250.000 – på under et døgn.
http://bodonu.no/har-solgt-billetter-for-250-000-pa-under-et-dogn/
Det er vel ikke mer enn et par fulle fly?
Hvilken støtte får Norwegian for TOS-ruten?
Ingenting nå tror jeg. Det var snakk om samarbeid med Hurtigruta forrige gang ruta var på plass (det var ikke offentlig støtte, av mange grunner) - men det foreligger vel ikke nå. DY fløy jo i senvinter vinge-mot-vinge med jet2.com sine charteravganger, hvilket var Hurtigruta sitt charter-prosjekt.
Ruten drives vel nå fra britisk base, ikke norsk. Utgiftene er vel lavere og ruten er derfor regningssvarende. Min teori, ihvertfall.
125 billetter stod det i artikkelen. Fvn.no sa imidlertid at de hadde solgt 300...
Interessant at Flynonstop må velge andre flyplasser enn Kjevik for å tjene penger. Drømmen til Hennig-Olsen var jo å fly sørlendingene direkte ut i Europa. Når det er sagt tror Flynonstop har mye å vinne på å ikke utelukkende basere seg på Kristiansand-flygninger. De opprettet åpenbart for mange ruter derfra. Det hadde holdt med to-fire ruter, akkurat som det holder med en-tre ruter fra andre mindre flyplasser. Kanskje de kunne satset mer på W-flygninger som inkluderte tre-fire byer? F.eks. Bodø, Ålesund og Kristiansand med omtrent samme rutetilbud fra hver flyplass. Noe av problemer til Fynonstop er jo at åtte ruter fra en og samme flyplass gjør at rutene konkurrerer mot hverandre. Slik som Paris, Parma og Berlin - helt håpløse ruter.
Hvordan har Ålesund-Nice-ruten gått?
Ser at DY kontrer med en Bodø-London-kampanje (via OSL selvsagt), flust av reklamebannere (på nett) som jeg får opp i hvert fall.
Hvordan har Ålesund-Nice-ruten gått?
Det aller siste tilskuddet til utenlandske direkteruter fra Vigra, Nice, har fått en mer moderat start, men det har sin forklaring, mener Hånde:
– Salget til Nice-ruta starta ikke før i mars, og da var det veldig mange som allerede hadde kjøpt billetter til Nice via andre destinasjoner, blant annet via Amsterdam med KLM. Det er mange sunnmøringer som har leilighet eller hus i Nice, og jeg er ganske sikker på at denne ruta vil ta seg opp til neste år når tilbudet er bedre kjent.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.