Flynonstop er konkurs

Re: Flynonstop er konkurs.

Lurer spent på hva Denim gjør med maskinen. De har jo kun denne ene E-Jeten, og Flynonstop har jo nå kabinansatte og flygere med All sertifisering som mister jobben. Spørs om det ikke blir noen tilbud om å bli med videre for de som vil..

Mener bestemt att jeg nylig leste at Denim skulle operere E-jet formen annen operatør også. Kan dessverre ikke huske hvem i farta.

NonStop var jo nylig i Airliner World husker jeg rett? Så ser ut som forbannelsen slår til igjen - ikke første selskap som går dukken etter å ha fått en reportasje der

Dessverre gikk ikke dette. Det var litt for mange naturlige lover som måtte brytes for at de skulle greie det. Selv om jeg ikke tror på økonomisk suksess uansett, mener jeg de hadde hatt litt bedre sjanse for å lykkes med det programmet de gikk inn i denne vinteren med enn det de startet med. Å starte med destinasjoner som Berlin og Paris tyder etter min mening på mangelfull research. Men det grunnleggende er nok at man har overvurdert markedsgrunnlaget og undervurdert konkurranseforholdene. Men at det var et modig forsøk, det skal de ha!!

NonStop var jo nylig i Airliner World husker jeg rett? Så ser ut som forbannelsen slår til igjen - ikke første selskap som går dukken etter å ha fått en reportasje der

De fikk da reportasjen før de gikk konkurs. Det har vært en rekke omtaler i slike blader hvor selskapet allerede har lagt inn årene når bladet komme for salg. Det er også en del ganger reportasjer er kuttet rett før de gikk i trykken også. Den eneste forbannelsen det er vil være at en frilanser ikke får betalt for en historie siden flyselskapet er en historie.

Mener bestemt att jeg nylig leste at Denim skulle operere E-jet formen annen operatør også. Kan dessverre ikke huske hvem i farta.

Det var snakk om at de skulle operere en maskin for luftslottet Greenland Express. Først med en Embraer (!!!!) og deretter med en A319 hvis de kunne utvide sin AOC til å gjelde denne flytypen også. Muligens det var dette du tenkte på?

Beste hilsen Espen

Vi begynner vel å komme et godt stykke bort fra hovedtema her nå, men jeg kom på at grunnen til at jeg visste om at Denim opererer ihvertfall en E190 til, er at jeg så jo denne i CPH for en måneds tid siden. Riktig fin i Royal Maroc sine farger:

AT_E190-XL.jpg

tillegg er det lønningskrav på til sammen 1,4 millioner kroner fra 25 ansatte.

- Det virker litt komisk at de som har fått sine garantier skal levere inn et slikt krav, sukker Espen Hennig-Olsen til Finansavisen.
Nei. Uten å stille krav mot boet, får man heller ingenting fra f.eks lønnsgarantifondet.
Det er dermed komisk å komme med en uttalelse om at det er komisk.

Nei. Uten å stille krav mot boet, får man heller ingenting fra f.eks lønnsgarantifondet.
Det er dermed komisk å komme med en uttalelse om at det er komisk.

Tipper det er journalisten i DN som har skumlest Finansavisen før han skrev det "siterte" utdraget.

Fra e24.no

Beløpet kommer hovedsaklig fra leasingselskapet CIT Aerospace International, som alene har meldt inn nesten 136 millioner kroner.

- Det representerer verdien i dag («nåverdien») av alle fremtidige leasinginnbetalinger i henhold til kontrakten med Flynonstop. Men betalingene blir jo ikke noe av grunnet konkursen, sier bostyrer Bjørn Hübert Senum til Fædrelandsvennen.

Til Finansavisen sier Espen Hennig-Olsen at det virker litt komisk at leasingselskapet har levert et slikt krav.

- Vi har overholdt vår avtale. CIT Aerospace har ikke tapt et øre, og de har fått garantien på seks måneder. Det er nesten som jeg må le av kravet, men jeg tipper dette har med selskapets skatter og regnskapsføring i hjemlandet.

Det er nok dette det siktes til, ikke kravet fra de ansatte.

Ser ut som maskinen havner hos Arkia

Embraer 190 LR 190.00616 G-CIDI CIT Aerospace Int´l regd 17dec13, ferried 19dec13 EXT-BOH for paint into Arkia cs ex PH-FNS

Back