sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
Nå synes jeg denne co2-greia er gått for langt! Nå er det ingenting som overrasker meg mer i denne co2-debatten, kvoter osv. :white
Jeg vet der er agurktid, og at nå er det ledig spalteplass, men alikevel... det går an å bruke hue litt.... See the big picture
Denne artikkelen er sakset fra Rogalands Avis i dag:
Flynekt for kommuneansatte
Bymiljølista ber de kommunalt ansatte om å holde seg på bakken.
Av ØYVIND BEREKVAM Publisert 11.07.2007 - 02:00 Oppdatert 11.07.2007 - 10:54
Bymiljølista mener kommunen bør begynne å vise miljøengasjement for alvor. Nå lanserer de forslag om at ingen kommunalt ansatte skal få godtgjørelse for tjenestereiser foretatt med fly når distansen kan tilbakelegges på mindre enn ni timer med buss eller tog. Talsmann for Bymiljølista, Mats Indrefjord Høllesli, forteller at dette i praksis betyr at man ikke lenger skal kunne fly til Oslo og Bergen.
– Kommunen bør gå foran. I det nåværende dokumentet for reisepolitikk nevnes ikke klimahensyn med ett ord. Det er altfor dårlig for en kommune som forsøker å skryte seg opp til norsk miljøhovedstad, sier Høllesli, som mener at stille timer på toget kan brukes effektivt til møteforberedelser og restitusjon.
Jeg vet der er agurktid, og at nå er det ledig spalteplass, men alikevel... det går an å bruke hue litt.... See the big picture
Denne artikkelen er sakset fra Rogalands Avis i dag:
Flynekt for kommuneansatte
Bymiljølista ber de kommunalt ansatte om å holde seg på bakken.
Av ØYVIND BEREKVAM Publisert 11.07.2007 - 02:00 Oppdatert 11.07.2007 - 10:54
Bymiljølista mener kommunen bør begynne å vise miljøengasjement for alvor. Nå lanserer de forslag om at ingen kommunalt ansatte skal få godtgjørelse for tjenestereiser foretatt med fly når distansen kan tilbakelegges på mindre enn ni timer med buss eller tog. Talsmann for Bymiljølista, Mats Indrefjord Høllesli, forteller at dette i praksis betyr at man ikke lenger skal kunne fly til Oslo og Bergen.
– Kommunen bør gå foran. I det nåværende dokumentet for reisepolitikk nevnes ikke klimahensyn med ett ord. Det er altfor dårlig for en kommune som forsøker å skryte seg opp til norsk miljøhovedstad, sier Høllesli, som mener at stille timer på toget kan brukes effektivt til møteforberedelser og restitusjon.