• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flymekaniker - spørsmål om yrket

Re: Flymekaniker - spørsmål om yrket

Han anbefalte meg det med tanke på at det var lettere å få jobb og lærlingplass. I tillegg så er jeg veldig glad i å være på havet og i båt, noe jeg også har sagt til han. Aner rett og slett ikke hva jeg skal velge :/

Re: Flymekaniker - spørsmål om yrket

Har snakket litt med rådgiver på skolen og han ville heller anbefale maritime yrker isteden for luftfart.
Har i så fall tenkt til å gå 1. året på TIP i Oslo før jeg muligens flytter til Kristiansund med en kompis og går resten. Men fortsatt åpen for forslag, ingenting er bestemt enda ;)

For en teit mann/dame. Har selv hatt -veldig- gode opplevelser av å gå Flyfag, og det er en linje jeg anbefaler alle som både er flyinteressert og har gode karakterer, å gå. JA, det er færre lærlingplasser enn det er elever, men har man tidligere nevnte egenskaper har man gode sjanser. Dette skifter fra år til år, og det er vanskelig å spå hvor stor sjanse det er for å få lærlingplass.
Man er bare nødt til å ta en sjanse. Lykkes man..... da går det veldig bra med en :)

Beklager at jeg sier dette i etterkant, men dette er ikke rettet kun mot deg ;)

Last edited:
Back