Flyme ger inte upp

Savipix

ScanFlyer Rusty
Aftonbladet.se

Flyme ger inte upp
Flygbolaget Flyme har bara ett år på nacken och har hittills tvingats redovisa jätteförluster trots att bolaget tagit marknadsandelar. Bedömare tror inte att bolaget överlever slaget på den svenska inrikesmarknaden. Flymes vd Anders Holst avvisar dock alla profetior om bolagets snara undergång.

– Vi har en kassa på 100 miljoner kronor och årets resultat kommer att förbättras kraftigt, säger Anders Holst till TT.
Aftonbladet text-tv
Publicerad: 2005-05-01
 
Sjefen i FlyMe følger Kjos og Lindegaard i lovnader om overskudd....:p
 
Originally posted by EB
Sjefen i FlyMe følger Kjos og Lindegaard i lovnader om overskudd....:p
Nå er det vel også flere direktører som har lovet overskudd......men ikke holdt ord:p
 
Men andre flyselskap i Norden leverer jo bra resultater...(SKBU, AY og WF)
 
Joda men tallene for SAS er vel ikke helt bra.....men skjønner at du velger å se det slik du gjør - egentlig ikke uventet.;)
 
Jeg håper at de klarer seg, men dette skal bli tøft. De skulle samarbeidet med f. eks flynordic i stedenfor å konkurere med dem.
 
Trafikrapport för maj 2005
FlyMe linjetrafik
Total passagerartrafik (RPK) ökade med 79,7 procent i maj 2005 jämfört med 2004. Total offererad kapacitet (ASK) ökade med 71,1 procent i april 2005 jämfört med 2004. FlyMe transporterade 50 561 passagerare i maj 2005, en ökning med 84,3 procent jämfört med 2004. Kabinfaktorn ökade med 2,7 p e till 55,3 procent



http://www.flyme.com/sv/omflyme/nyheter/nyhetsarkiv/news_item.2005-06-09.6751147431

Dette er vel en kabinfaktor som er 20pp for lav for å unngå buklanding ? , men hvor lenge får de lov å holde på , hvor mye cash må de ha for å drive lovlig ?
 
Originally posted by P.A. VIKING
Trafikrapport för maj 2005
FlyMe linjetrafik
Total passagerartrafik (RPK) ökade med 79,7 procent i maj 2005 jämfört med 2004. Total offererad kapacitet (ASK) ökade med 71,1 procent i april 2005 jämfört med 2004. FlyMe transporterade 50 561 passagerare i maj 2005, en ökning med 84,3 procent jämfört med 2004. Kabinfaktorn ökade med 2,7 p e till 55,3 procent



http://www.flyme.com/sv/omflyme/nyheter/nyhetsarkiv/news_item.2005-06-09.6751147431

Dette er vel en kabinfaktor som er 20pp for lav for å unngå buklanding ? , men hvor lenge får de lov å holde på , hvor mye cash må de ha for å drive lovlig ?

Svært at sige, men en kabinefaktor på 55% kan bestemt ikke være tilfredsstillende eller for den sags skyld tilstrækkelig for et lavprisselskab. Hvor meget den skal op for at være tilstrækkelig er svært at sige, men det er vel mindst en 65-70%.
 
Ville det ikke vært bedre om FlyMe og Fly Nordic gikk sammen?
 
Kanskje Flyme burde tilby Sterling/Maersk sine tjenester ved eventuelt ekspansjon. Sånn Norwegain gjør til Sterling.
 
Back
Top