Flymaten til SAS. Gammel smørje?

kimpe

Jet-setter :)
Medlem
Flymaten til SAS. Gammel smørje?

Heisann!

Nå flyr jeg SAS veldig mye i løpet av et år, men på vei over til LA på lørdag med SK939, la jeg merke til noe jeg ikke hadde merket meg før.

Trodde i min villfarelse at flymaten ble laget samme dag, evt dagen før, den skulle serveres ombord jeg. Men neida, det kan dere bare glemme!

Fikk servert en kylling BBQ (som smakte dritt, men det er en annen sak) med sølvpapiret rundt "fatet" i Plus. På sølvpapiret var det en laaang innholdsdeklarasjon, og da så jeg det sto midt i teksten:

"Best before 02.12.2018"... Best før 2018??? Når ble smørja produsert da?? Det sto det ingenting om. Men altså, jeg kan da risikere å få samme matrett om jeg flyr over i Okt/Nov neste år?? Samme mat, produsert samme dag som den jeg spiste i fjor??

Ble helt uvel når jeg så det.

Dette MÅ dere slutte med SAS. Har dere ikke råd til fersk mat kan dere bare drite i det og gi bort popcorn og potetgull i stedet.

Råder dere andre som flyr mye til å se godt på innholdsdeklarasjonen neste gang dere flyr... BBQsaus og kylling som daua for flere år siden er ingen suksess i min bok...

Andre som har lagt merke til dette??

Kim

Re: Flymaten til SAS. Gammel smørje?

Flyr også svært mye med SAS og de leverer på de fleste områder men maten er lavmål desverre. Plus konseptet på europarutene ligger betydelig under vanlig C klasse på eksempelvis LH og Swiss.

Flyr også svært mye med SAS og de leverer på de fleste områder men maten er lavmål desverre. Plus konseptet på europarutene ligger betydelig under vanlig C klasse på eksempelvis LH og Swiss.

Husk at Plus er en økonomiklasse, og ikke en Business klasse som LH og LX har. Det virker på meg som det er mange som har glemt det her. ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dessverre må jeg bare slutte meg til dette!

Send meg mobilnumret på PM, Edvard så sksl du få bilde tilsendt. Tok selvsagt det!

Så kan du gjerne legge du ut om du kan det, jeg kan det ikke... hehe.

Kim

Hvad med at sende fotoet til den cateringansvarlige i SAS?
Er det ikke Peter Lawrance, han hedder?
Mild ironi kan anvendes;)!

Var det dette du fikk ? Jeg syntes ikke noe om den hovedretten på SK926. Beklager opp ned bilde

Attachments

• IMG_0758.jpg
    IMG_0758.jpg
    134.1 KB · Views: 1,039

Husk at Plus er en økonomiklasse, og ikke en Business klasse som LH og LX har. Det virker på meg som det er mange som har glemt det her. ;-)

Javel? Pluss er uansett den «høyeste» klassen du får på Europarutene med SAS, du betaler for en C klasse billett og får betydelig lavere standard på mat hos SAS enn hos andre selskap uansett om du kaller det Pluss eller Business. Reiste OSL Madrid med LH i forrige uke og fikk varm mat og vin på økonomiklasse, på SAS må du betale for et glass vann, servicekonseptet er lavmål når det gjelder mat og drikke. Reiser du med et morgenfly med Swiss i C klasse kan du velge mellom omelett eller eggerøre..SAS serverer en yogurt med muesli og et tørt rundstykke.

Last edited by a moderator:

Javel? Pluss er uansett den «høyeste» klassen du får på Europarutene med SAS, du betaler for en C klasse billett og får betydelig lavere standard på mat hos SAS enn hos andre selskap uansett om du kaller det Pluss eller Business. Reiste OSL Madrid med LH i forrige uke og fikk varm mat og vin på økonomiklasse, på SAS må du betale for et glass vann, servicekonseptet er lavmål når det gjelder mat og drikke. Reiser du med et morgenfly med Swiss i C klasse kan du velge mellom omelett eller eggerøre..SAS serverer en yogurt med muesli og et tørt rundstykke.

Hvor stor prisforskjell var det mellom LH og SAS? Ser ikke helt forskjellen mellom å betale for maten i billettprisen eller betale om bord. For LH gir vel ikke bort maten gratis eller?

Men jeg er enig i at SAS sitt servicetilbud ikke er blant de beste, men det er det vel kanskje noen grunner til også.

Espen

Bare fordi Plus er de "højeste" klasse med SAS gør det ikke til eller sammenlignbart med business som Lufthansa og Swiss har. Prisen for Plus er vanligvis også langt lavere end C klasse hos tyskerne.

Vi kan godt blive enige om at serveringen hos SAS på eco er latterlig. De burde kigge over dammen til USA og se, hvordan udviklingen er der. En cola og en snack gratis kan vel ikke være så dyrt. Evt kunne man tage 10kr mere pr billet uden forbrugerne ville lægge mærke til det. Jeg flyver sjældent Plus så kan ikke kommentere så meget på oplægget der, men de gange jeg har haft fornøjelsen har det været ganske ok - men igen må man huske at det IKKE er business class.

Bruker sjekke dato på maten og fikk engang en lefse hos SAS som var utdatert for vel et halvår siden. Den hadde neppe vært frosset. FLyverten sa slikt selvsagt ikke skulle skje og hun beklagde.

Så sjekk alltid dato på maten ombord.

Var det dette du fikk ? Jeg syntes ikke noe om den hovedretten på SK926. Beklager opp ned bilde

Nei, det var det ikke.

Det var: "SAS Chicken Breast Barbeque" Best before 02.12.2018

Ikke at dette så bedre ut... Men over maten din var det sikkert sølvpapir/deksel, og det er på dette det er trykket informasjon om best før etc. :)

Kim

Hvor stor prisforskjell var det mellom LH og SAS? Ser ikke helt forskjellen mellom å betale for maten i billettprisen eller betale om bord. For LH gir vel ikke bort maten gratis eller?

Men jeg er enig i at SAS sitt servicetilbud ikke er blant de beste, men det er det vel kanskje noen grunner til også.

Espen

Min siste Europareise var SK / LH code share og jeg kjøpte bill hos SAS. De som kjøper SK/LH code share via LH må få hakeslepp når de ser standarden hos SAS.

Det er frosset ned. Ingen fare :)

Jeg er ikke forstand på industrielle frysere; de er sikkert mere avancerede
end en hjemmefryser! Jeg ville i hvert fald ikke spise mad, der har ligget
1-2 år i min fryser!
Sådan noget Kimpe fik serveret, ville sikkert være godkendt på
den internationale rumstation.....^_^

Tror snart folk må stikke en finger i jorden og innse at man ikke kan få både billige billetter og høy kvalitet. Når SAS Go Light er mer etterspurt enn Plus på langrutene så bør det si litt om hva folk er opptatt av...

Og Economy er mer etterspurt enn Business på alle verdens langruter. Folk altså!

Tror snart folk må stikke en finger i jorden og innse at man ikke kan få både billige billetter og høy kvalitet. Når SAS Go Light er mer etterspurt enn Plus på langrutene så bør det si litt om hva folk er opptatt av...

Fleksibel Plus er nok neppe innenfor det man kan kalle billige billetter. Det er ofte dette som er tilfellet når man er på jobbreiser. Det er ikke SAS Go Light denne tråden handler om.

Back