Flyinkasso - Serie Discovery Channel

For piloter som vil ha litt mere "action" i hverdagen, må jo dette
være nærmest drømmeyrket (med forbehold, på hva de får utbetalt
pr. utført oppdrag) - men ser i allefall interessant ut ja. Skulle gjerne
sett noen episoder, hvor de skal stikke av med B747 osv. Han har jo
gjort dette tidligere.
 
What? Akkurat det tror jeg ikke. Fly, systemer, karakteristikker, begrensninger, ytelser, hastigheter osv osv osv er så vidt forskjellige at det nok er veldig lite trolig. Sjanse for at ødelegge et fly (eller havarere) hvis man ikke opererer det på korrekt måte innenfor gitte limitations er altfor stor, og flyet altfor dyrt, til at man vil ta slike sjanser.

Som laban er inne på så ble det iallefall nevnt i et av programmene, når de skulle hente en Learjet tror jeg det var, at de trengte Learjet piloter.

Nå vet jeg ikke helt hva som kreves for å beholde en type rating, men det kreves vel at man gjennomfører et tilstrekkelig antall flighter innen et visst tidsrom? Det kan vel tenkes at de har noen piloter som flyr litt forskjellige maskiner, men som i utgangspunktet er type rated? Jeg hadde en runde i en B737NG simulator på Oxford Aviation på LGW, og instruktøren var normalt pilot på en B738BBJ men fløy bl.a. testflygning av noen DY fly som skulle leveres i den perioden (om jeg husker rett). Det finnes kanskje flere av den typen piloter som driver litt "vekselbruk".
 
Fikk ikke med meg første episode, er det disse repo folkene som beholder og selger flyet? Kjøper de fly/gjelden av banken/leasingselskapet eller lever de på oppdragspris. Det ser jo veldig innbringende, når en ser huset, bilen(e) og privatejeten(e).
 
Såvidt jeg forsto artikkelen det var linket til over får de fullmakt til å opptre på vegne av leasingselskapet/banken, de overtar ikke flyet.
 
Synes det blir litt kjeltringvirksomhet dette, i siste episode så må de lure vekk flyet for å slippe å betale det flyselskapet skylder til eurocontroll. Men er vel først og fremst en dårlig jobb av Eurocontroll å ikke ha flyet under arrest...
 
Amerikansk lovgivning du sikter til her?

I Norsk rett er det ikke slik.

Som det nevnes litt høyere opp, er lovgivningen forskjellig fra land til land, men ja - i USA er det oppnevnt dommer som bestemmer hva som skjer med leasingkontrakten. Ch.11 er en 'fin måte' å komme seg ut av dyre langtidskontrakter...
 
Synes det blir litt kjeltringvirksomhet dette, i siste episode så må de lure vekk flyet for å slippe å betale det flyselskapet skylder til eurocontroll. Men er vel først og fremst en dårlig jobb av Eurocontroll å ikke ha flyet under arrest...

Nå er det operatøren som er ansvarlig for avgiftsbetaling. Leasingselskapet ville vel bare få flyet ut av 'skuddlinjen' og minimalisere sitt tap ....
 
Nå er det operatøren som er ansvarlig for avgiftsbetaling. Leasingselskapet ville vel bare få flyet ut av 'skuddlinjen' og minimalisere sitt tap ....

Klart de vil det, og hvem betaler regningen? Det blir vel meg og deg som vanlig, den samme gamle leksa :( .
Men har evt Eurocontroll rett i å holde på ett fly, inntil f.eks eier av flyet har betalt, om f.eks operatør har gått konkurs?
 
Poenget her var å sikre at kreditorer til selskapet ikke blokkerte tilbakehentinga. Ingen av de andre kreditorene ville kunnet få solgt flyet osv... Det var ingen tvil om at banken Eide flyet og hadde rett til å hente de. De hadde alle papirer i orden og fikk dem utlevert på de forskjellige flyplassene. Poenget for banken er at så lenge det står på bakken så får de ingen inntekter. Derfor ville de leie det ut eller selge det så fort som mulig. Men ved en formell konkurs ville dette kunne tatt lang tid og de ville tapt mere penger. Så ikke noe galt i dette, bare effektiv tapsreduksjon.
 
Sjekket PVR'en min.

Neste sending er scheduled 4. Jan kl. 0300. M.a.o. i natt. Opptak er selvfølgelig enablet.

Men jeg kunne ikke gå inn og si at hele serien skulle tas opp? Noen som har en formening? (Har Lyse (Altibox) om dette skulle være relevant.)
 
Discovery bestillte 8 episoder av serien, så de gir seg nok ikke allerede.

Det er vanlig for amerikanske serier å ta en pause rundt disse tider. Hvor lenge er ikke godt å si siden det ikke er noe info av betydning å oppdrive noe sted.
Det har nok med at serien ikke er en mnd gammel engang :)

Hei,
Jeg fant denne posten i romjulen på jakt etter mer informasjon om Airplane Repo / Flyinkasso på Discovery og har fulgt med den siden. Her om dagen sendte jeg en epost til Discovery for å spørre om status på serien, men de er kun kjent med at det finnes 3 episoder og det foreligger ingen planer om å sende flere :(

Flopp: Hvor fant du informasjon om at det finnes 8 episoder?
 
What? Kun tre episoder, i alle dager - når forstår jeg ingen
ting. Har sittet og fulgt med hver uke, og sett at ingen nye
episoder kom - og fortsatt ingen info om serien å lese.
Utrolig synd dersom dette stemmer, og det ikke er laget
flere - da var det tydeligvis meget dårlig oppslutning om den.
 
Ikke riktig, det er bestilt 8 episoder. Men siste episode gikk rett før jul korrekt? Da kan det hende de har hatt en kort pause, det er vanlig i USA at store serier har en pause fra rett før jul til rundt midten av Januar. Men litt snodig med pause etter 3 episoder.
 
Ikke riktig, det er bestilt 8 episoder. Men siste episode gikk rett før jul korrekt? Da kan det hende de har hatt en kort pause, det er vanlig i USA at store serier har en pause fra rett før jul til rundt midten av Januar. Men litt snodig med pause etter 3 episoder.

Kan du dele link til hvor du fant informasjon om 8 episoder så skal jeg svare personen hos Discovery som jeg nå har kontakt med?
 
Ikke riktig, det er bestilt 8 episoder. Men siste episode gikk rett før jul korrekt? Da kan det hende de har hatt en kort pause, det er vanlig i USA at store serier har en pause fra rett før jul til rundt midten av Januar. Men litt snodig med pause etter 3 episoder.

Siste episode gikk 30.12 kl 23:30 (med noen repriser av denne like over nyttår). Her er forøvrig svaret fra Discovery:

"Var ser du att det ska vara 8 episoder? Om du har sett det i något material från oss måste det ha varit ett misstag, vi har nämligen aldrig haft fler än 3 avsnitt schemalagda och jag känner inte till att det finns fler än 3. Alltså har alla vi har tillgänliga att sända redan visats och något mer kommer inte så vitt vi vet."
 
Discovery bestilte 8 episoder av serien i 2009.

Hva som har skjedd skulle jeg likt å vite. Det er merkelig lite informasjon å finne. Ikke engang hos produsenten finnes det stort. http://pilgrimfilms.tv/tag/airplane-repo/

Har er liten følelse av det er noe legal issues som har satt en stopper for serien.
 
Back
Top