Flying Blue statusmatch-kampanje

Hei igjen, takk for info gygrid, jeg synes også det er rart. jeg skal til capetown 1 mars og begynner og lure på om de har satt datoen til 1 april sånn at jeg ikke får brukt "gull" fordelene på min tur. det er sikkert smart av KLM men ikke så kjekt for meg. de vil sikkert at jeg skal kjøpe mer flyturer slik at jeg må fly med KLM for og få brukt fordelene.

-KLM 1200

Jeg har fortsatt ikke mottatt noe. Høres merkelig ut at status ikke er gyldig før 1. april. Har du logget inn på siden deres og sett at status ikke er oppdatert?

KLMs representant på bc.se kom med litt mer info idag:
http://www.businessclass.se/air-fra...-klm-matchar-ditt-guldkort-17.html#post115596

Mistenker at de har gått på en aldri så liten smell. Og at tilsvarende kampanjer i fremtiden får flere begrensinger om det er et lokalt initiativ. Det stod jo ingenting noen steder om at de matchet kun folk i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selv bor jeg i USA og forventer match, men tar ingenting for gitt før jeg hører noe fra de.

Ser for meg at det blir ganske fullt med gullmedlemmer ut av scandinavia det neste året da, hehe. "Mange tusen har benyttet tilbudet". Skulle ikke forundre meg det nei! hehe

Det er vel ikke nødvendigvis en stor andel skandinaver blant de som prøvde å få status match. Ble kampanjen markedsført gjennom nyhetsbrev e.l.? Jeg har bare sett info om den på ulike forum, blogger etc. Men så ser jeg neppe samme nyhetsbrev og linker som innlogget på nettsidene som de med norsk adresse.

Når kampanjen ble lansert, var det ingen fine print som begrenset tilbudet for skandinaver. De som hadde fått status match tidligere var heller ikke ekskludert. Blogger og ikke-skandinaviske forum plukket opp tilbudet og ikke uventet var reponsen massiv. Noe som førte til at de først endret sin fine print til å si at man måtte ha adresse i et av de skandinaviske landene, før de kort tid etter avsluttet hele kampanjen.

Domenet kampanjen var hostet på tilhører et svensk reklamebyrå som ifølge nettsiden sin har KLM som kunde. Noe sier meg at de laget en kampanje uten helt å skjønne konsekvensene av hvor fort slike nyheter sprer seg verden over på internett.

http://www.flyertalk.com/forum/20187588-post123.html

Man erkjenner tabben, men ønsker å opptre ryddig i etterkant og la folk utenfor Skandinavia få status match. Skjer det, gjenopprettes noe av min tynnslitte tillit for AF/KLM. Nesten så jeg vurderer å fly med de igjen (jeg søkte om status match for å gjøre Delta til et mer attraktivt alternativ).

Mottok dere en epost etter at profilen deres ble oppdatert til FBG? Jeg krangler med AF-dama på businessclass.se-forumene, da de nekter for å ha mottatt søknaden min. Flyr aldri med KLM så gir egentlig blanke F, men er jo tross alt flyprater ;)

Mottok dere en epost etter at profilen deres ble oppdatert til FBG? Jeg krangler med AF-dama på businessclass.se-forumene, da de nekter for å ha mottatt søknaden min. Flyr aldri med KLM så gir egentlig blanke F, men er jo tross alt flyprater ;)

ja, et par dager etter at profilen ble oppdatert til FBG, fikk jeg epost "Welcome to Flying Blue Gold"

Har heller ikke hørt noe, og står fortsatt som Ivory.

Tenkte kanskje gi AF og KLM en liten sjanse på private langturer til sommeren, men det gidder jeg nok ikke så lenge jeg ikke bir matchet til Gold...

Har heller ikke hørt noe, og står fortsatt som Ivory.

Tenkte kanskje gi AF og KLM en liten sjanse på private langturer til sommeren, men det gidder jeg nok ikke så lenge jeg ikke bir matchet til Gold...

Jeg har heller ikke fått. Prøvde å matche til BAEC Silver, som flere på FT har fått matchet mot gull, men kanskje det skjedde noe galt i utfylling av skjemaet.

Sjekket igjen i dag.
Fortsatt Ivory.

Er det fortsatt håp i hengende snøre?

Noen som har fått Gullstatus alt? Mange som venter i spenning som meg?

BF:fly

Jeg har fortsatt gullstatus etter forrige kampanje, og fikk samtidig ett nytt Ivory-kort i posten i forrige uke. Venter spent på hva som skjer ved månedsskiftet når den forrige statusen utløper Er nok ikke noe jeg gidder å stresse veldig med om jeg ikke får ny status.

Venter fortsatt jeg også. Forventer vel at de roter det til slik at jeg aldri får match. Så mye som de har rotet med denne kampanjen, ser jeg ingen grunn til å tro at ting skal gå riktig for seg.

Når det er sagt, var jeg jo aldri kvalifisert for statusmatch i utgangspunktet. Er bosatt utenfor Skaninavia, men rakk jo å registrere meg før de oppdaterte ToC.

Venter jeg å, uten at jeg stresser noe med det.. Går det i glemmeboka eller at dem ikke vil gi meg - så får det nu være. Er meget lite sannsynlig at jeg hadde konvertert fra EBG til FBG - at en hadde blitt FBG-nerd isteden for ved å beholde statusen videre etter kampanjen. Men kan en få noe gratis i denne flyverdenen, så tar jeg som regel imot.

:D

Last edited:
Men kan en få noe gratis i denne flyverdenen, så tar jeg som regel imot.

:D

Forrige gang FB kjørte kampanje, matchet jeg uten en anelse om det var noe jeg ville få bruk for. Så kjørte M&M en kampanje der de matchet kun FB, så da endte jeg opp med M&M SEN-status, som jeg har fått desto mer bruk for ;)

De eneste flightene jeg har hatt med Skyteam siden jeg fikk Gold, var to Delta-flighter LGA-ATL-CVG for halvannet år siden, men da fløy jeg F, så jeg tror ikke kortet gjorde noe særlig "utslag" ^_^. Det gir jo ikke kantineadgang en gang...

Jeg har fortsatt gullstatus etter forrige kampanje, og fikk samtidig ett nytt Ivory-kort i posten i forrige uke. Venter spent på hva som skjer ved månedsskiftet når den forrige statusen utløper Er nok ikke noe jeg gidder å stresse veldig med om jeg ikke får ny status.

Samme her... Får se om det blir noe nytt juksegull! Eneste grunnen til at jeg kan ha bruk for det er at jeg har lyst å fly IL-96 med Aeroflot og har lyst på kantinetilgang... Ellers vil den ikke bli flittig brukt.

Venter fortsatt jeg også. Forventer vel at de roter det til slik at jeg aldri får match. Så mye som de har rotet med denne kampanjen, ser jeg ingen grunn til å tro at ting skal gå riktig for seg.

Hmm, jeg fik Silver i posten i sidste uge. Troede at de havde soft landing?

Hmm, jeg fik Silver i posten i sidste uge. Troede at de havde soft landing?

Jeg tror du måtte ha flydd et par turer med KLM-AF-gruppen de siste 12 mnd. for å få soft landing. Jeg har kun flydd Korean Air og Vietnam Airlines det siste året, og det gjalt visst ikke...

Back