Flying Blue statusmatch-kampanje

Og man trenger 40' poeng for å fornye gullet eller 70' for å komme opp på Platinum.

KRS-AMS-MNL i biz gir f.eks. 19500 poeng.

Det er ikke mye å hente utover poeng med Platinum for den gjengse reisende. Gull bibeholdes også med 30 leg.

Håkon

Flott! Da er det bare å vente på nytt et gullkort. Litt i tvil om jeg kommer til å bruke det, men gjør seg i kortholderen sammen med EBG, TK Gold:cool:

Fikk opp scrrenshot som hevder at det nå er i boks, men ikke fått mailbekreftelse, har dere andre det?
Ringte også FB Help desk da jeg vurderer en AF reise til CPT i feb., og tar 4 uker før de får oppdatert statusen på nett... :(

Er det dumt å bli med på kampanjer som dette "bare for å gjøre det" hvis man egentlig ikke har noe særlig behov for KLMs gullkort? Vil det gjøre det vanskeligere med en evt status match senere dersom det skulle være behov for det?

Er det dumt å bli med på kampanjer som dette "bare for å gjøre det" hvis man egentlig ikke har noe særlig behov for KLMs gullkort? Vil det gjøre det vanskeligere med en evt status match senere dersom det skulle være behov for det?

Jeg signet opp forrige gang, men har ikke brukt det en eneste gang. Når de gjør dette igjen like før utløpsdatoen til de som matchet forrige gang går ut, tyder det jo på at dette er noe de vil fortsette med.

For min del er det absolutt greit å ha hvis jeg må fly AF/KLM på en jobbreise..

"Flying Blue offer is valid until 30 May, 2013. "

Da er spoersmaalet, er det foerst til moella, eller ikke? Blir ikke EBG foer i mars (tentativt), saa faar vel bare haape tilbudet ikke har gaatt ut innen da!

Noen som har erfaring fra tidligere aar med hvor lenge tilbudet er tilgjengelig?

Last edited:
"Flying Blue offer is valid until 30 May, 2013. "

Da er spoersmaalet, er det foerst til moella, eller ikke? Blir ikke EBG foer i mars (tentativt), saa faar vel bare haape tilbudet ikke har gaatt ut innen da!

Noen som har erfaring fra tidligere aar med hvor lenge tilbudet er tilgjengelig?
Begrenset antall, så det er førstemann til mølla ifølge Karin på bc.se.

Prøvde selv igår, men tviler på at det går gjennom. Er Aegean-gull, men har ikke mottatt gullkort enda. Brukte derfor screenshot fra jeg var innlogget på Aegeans sider.

Går det ikke, kan jeg leve med det. Mine erfaringer med KLM gjør at jeg om mulig holder meg langt unna. Men ser ikke bort fra at det blir noen turer med Delta fremover, så FB-gull hadde vært greit.

Hei, har noen av dere fått kortet i posten ? og hvor lang tid tok det for og få det ? og hvor lang tid tok det før dere så GULL på Flying blue sine sider ?

er forresten ny på forumet, takk for hjelpen :)

Er det noen som har fornyet forrige luregull før utløp her? Mitt går ut i Mars.

Hei, har noen av dere fått kortet i posten ? og hvor lang tid tok det for og få det ? og hvor lang tid tok det før dere så GULL på Flying blue sine sider ?

er forresten ny på forumet, takk for hjelpen :)

Det er vel sagt at det vil ta et par uker før ny status er oppdatert på nettsidene, og ytterligere et par uker før man kan regne med å motta et fysisk kort i postkassa.

Jeg vil anta at det i tillegg avhenger veldig av hvor man havner i køen. Nyheter om slike kampanjer sprer seg uhyre raskt og interessen er nok stor. Samtidig vil jeg anta at jobben med å validere søknader skjer manuelt. Jeg leser at når de kjørte tilsvarende kampanje i 2010, var det en som fikk oppdatert status i løpet av ei uke, mens folk han visste forsøkte å få match dagen etter han, måtte vente fire uker.

"Problemet" med kampanjen var jo at det ikke var begrensinger i forhold til hvor man bor, hvilke program de matcher fra etc. Så interessen er nok enorm. Spesielt med tanke på at de heller ikke la inn begrensinger i forhold til folk som tidligere har fått tilsvarende status match.

Fungerer det med United Plat, og beholder man da ogsaa status i programmet man bruker til aa oppnaa hoyere status? FB er svaert daarlig, jeg har tidlgiere vaert gull der et aar, men har vaert soelv et par naa. Av og til er det greit med adgang til lounger etc. men uttak av poeng er stort sett = ran i form av hoeye avgifter og poengsummer. Jeg har paapekt dette et par ganger overfor dem, men de sier stort sett at det er avgifter som er myndighetspaalagte. Dette er direkte uriktig, da det de ogsaa legger til drivstofftillegg til bonusbiletter, og disse er ikke myndighetspaalagte.

skjekker de manuelt ? kansje derfor det tar så lang tid. ikke vet jeg, men jeg håper og få det før turen min til CPT 1 mars.

Ser dette? hvor enkelt er det egetligt og få gullkort ? kan folk bare finne ett bilde på Google og sende det inn ? eller skjekker de faktisk? noen som har fått det i posten ?

Mvh KLM 1200

Ser dette? hvor enkelt er det egetligt og få gullkort ? kan folk bare finne ett bilde på Google og sende det inn ? eller skjekker de faktisk? noen som har fått det i posten ?

Mvh KLM 1200
Basert på erfaring fra tidligere kampanjer så tar det et par uker for statusen på FB-kontoen oppdateres, så med all sannsynlighet så sjekker de hver søknad manuelt. Ellers hadde man jo kunne scanne et Eurocard Gold eller noe og teipe på f eks en SAS-logo...

Wihu, fikk mail fra KLM i dag at jeg hadde blitt Gull Medlem. eneste bakdelen er at jeg blir gull fra og med 1 april. fikk dere det samme ? :)

-KLM 1200

Jeg har fortsatt ikke mottatt noe. Høres merkelig ut at status ikke er gyldig før 1. april. Har du logget inn på siden deres og sett at status ikke er oppdatert?

KLMs representant på bc.se kom med litt mer info idag:
http://www.businessclass.se/air-fra...-klm-matchar-ditt-guldkort-17.html#post115596

Mistenker at de har gått på en aldri så liten smell. Og at tilsvarende kampanjer i fremtiden får flere begrensinger om det er et lokalt initiativ. Det stod jo ingenting noen steder om at de matchet kun folk i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selv bor jeg i USA og forventer match, men tar ingenting for gitt før jeg hører noe fra de.

Back