• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flying Blue spørsmål

Trety

ScanFlyer Rusty
Flying Blue spørsmål

Jeg satt meg ned for å forsøke å finne utav hvordan opptjeningen av poeng fungerer i Flying Blue. Så langt har jeg oppfattet av den aller laveste prisen gir ingen poeng og den nest laveste gir 25% opptjening hos KLM.
Men hos Air France derimot virker det som om opptjening i economy skjer uavhengig av bookingklasse (les: pris), men prisene er dog gjennomgående noe høyere. Er det noen som kan hjelpe en stakkar med å forstå?

Re: Flying Blue spørsmål

Hmm - har du lest dette på www.klm.com;

How to earn Miles

For every mile flown with KLM, Air France or any other member of SkyTeam, you are rewarded with one Award Mile and one Level Mile. If you choose to fly with one of our other airline partners, every mile flown is rewarded with one Award Mile.* The total number of Award and Level Miles you receive depends on the distance of your flight. However, Flying Blue also makes short flights worth while. On a domestic flight, you’ll earn a minimum of 500 Award and Level Miles. And on even the shortest international flight, you are rewarded with at least 750 Award and Level Miles. There are also plenty of Miles to earn on the ground, with a huge number of non-airline partners such as Marriott, Hilton, Hertz and American Express. For a full list of our non-airline partners, click here.

* Please note: some tickets are not or only partially eligible for Miles earning. For example: there is no earning on Award or Air Miles tickets. For more information, please consult the Flying Blue airline partner pages.

Jeg håper jeg tjener noen poeng på bare SkyTeam selskaper T/R BOS i November :pissed

Denne har jeg lest, men det er en masse "dersomatte hvisomatte" hos både KLM og AF. Og det er ikke alltid lett for en stakkar å vite hvilken klasse man booker i. :)

På hvilken grense er det sølv & gullkort. Jeg har tjent 40.000 poeng på under 1 år, og fremdeles er ikke sølvkortet kommet som eg hadde forventet skulle komme for lenge siden!

Sølv er 25.000 i et kalenderår, gull 40.000. Selv ble jeg sølv i august og kortet kom
i posten 3 uker senere. Så for meg funker det.

Originally posted by Trety
Jeg satt meg ned for å forsøke å finne utav hvordan opptjeningen av poeng fungerer i Flying Blue. Så langt har jeg oppfattet av den aller laveste prisen gir ingen poeng og den nest laveste gir 25% opptjening hos KLM.
Men hos Air France derimot virker det som om opptjening i economy skjer uavhengig av bookingklasse (les: pris), men prisene er dog gjennomgående noe høyere. Er det noen som kan hjelpe en stakkar med å forstå?

Hva man tjener på de ulike bookingklassene finner man herflying blue

Jeg har tjent 40.000 poeng på under 1 år
Om du tjente 20 000 i fjor høst og 20 000 til nå i år, så kvalifiserer du ikke for noe.
Det har tatt lang tid med kortene for folk flest. Jeg har aldri fått noe sølvkort, men etter å ha snakka med FB så sendte de ett gullkort til meg for noen uker siden. Forrige uke kom dessuten et gullkort til sammen med bagasjetags. Når kommer platinumkortet mitt?

Hmm, skal vi se: 25% av 5093 miles i januar...nah, blir nok Ivory på meg en gooood stund fremover ja!:)

Back